lösa pjäxor!

lösa pjäxor!
Tjena allihopa, skulle vilja ha lite hjälp med ett problem ja har... Förra året så inskaffade jag mig ett par nya dalbellopjäxor... sköna som bara den... dock alldeles för mjuka upptäckte jag (crx cruiser) Mitt problem är att dom dom blir för lösa runt vaden efter 1-2 dagars åkning, stoppningen trycks ihop, o fästet går inte att flytta mer, jag drar alltså åt max men det räcker inte. Nån som har haft liknande problem o har nå bra tips på hur jag ska lösa det? ekonomin räcker tyvär inte till till ett par ordentliga pjäxor!

Tack på förhand! Rasmus Söderholm

lösa pjäxor!
Det finns enligt mig tre alternativ om du ska behålla pjäxorna:

1. Byt de spännen som är för långa mot kortare. En bra pjäxverkstad har spännen i en massa olika längder.

2. Sätt distansmaterial mellan innerskon och ytterskalet. Välj ett så hårt material som möjligt, eftersom innerskon redan är för mjuk. Det finns speciellt anpassat självhäftande distansskum. I princip kan du använda vad som helst dock. Testa tex med tidningspapper och tejp först för att bilda dig en uppfattning om hur mkt extra tjocklek du behöver.

3. Byt innersko till en tjockare och hårdare. Testa runt lite bland pjucken som står i källaren. Kanske hittar du en innersko som är bättre. Generellt sätt är tex Tecnicas innerskor tjocka. Det är ingen idé att köpa nya innerskor. Satsa då istället på ett par nya pjuck.

Tillbaka
Topp