Löst snölås

maenge

Ny medlem
Löst snölås
Hej!

Jag har köpt ett par tierrabyxor och har en jacka utan snölås.
Är det någon som vet om det finns lösa snölås att köpa någonstans?

Vi ska nämligen till Japan och åka puder i januari. Det kan bli väldigt jobbigt utan snölås med all snö vid ryggen när man vurpar. Därför vill jag ha ett separat snölås, jag har ju liksom inte lust att köpa en ny skaljacka och byxor.

//Magnus

Löst snölås
Brukar inte de vara dragkedjade i jackan för att hålla tätt? Finns det som tillbehör till jackan så hör med tierra och lämplig återförsäljare. Eller tänker du på något annat?
Har du hyffsat höga byxor tror jag inte du kommer lida särskilt mycket av brist på snölås, se till att inte trilla så räcker det gott att dra åt jackan där nere. Kan man inte stå på benen ska man lida :) Köpa nytt för den sakens skull känns i mitt tycke rätt omotiverat...

Löst snölås
Houdini verkar ju ascoolt! är ju i princip som ett vanligt snölås fast som en liten skitväst á la mellanstadieidrott.

Om du är lite händig och uttråkad lär du nog kunna sy in ett resårband på jackans insida själv. Typ vanlig resår, 2 knappar och lite fixx så är det klart. Altenatvit sy på små hakar som du hakar fast mellan jacka och byxor.

Är ingen egentlig gör-det-självare, men känns som det borde funka. Typ.

Tillbaka
Topp