Lowepro Flipside 400 AW

Lowepro Flipside 400 AW
Tjena!

Kollar runt lite på olika fotoryggsäckar och har fastnat för denna lowepro: http://products.lowepro.com/product/Flipside-400-AW,2116,14.htm

Den är ju inte speciellt snygg eller så men finessen som gör det möjligt att öppna väska från den sida som är mot ryggen är ju fantastiskt om man snabbt ska upp med kameran och inte vill lägga ner ryggan. Men det jag undrar är om den funkar som skidrygga, sitter den bra och får man plats med något annat än bara kameragrejer i den?

Om det är någon som har en sådan eller liknande skulle jag uppskatta om ni kunde berätta hur den är.
Eller om det finns det finns någon som har en annan ryggsäck med liknande öppning.

TACK!

Lowepro Flipside 400 AW
jag kör med Dakine Sequence. Det är en dedikerad fotorygga för skidåkning. Även den öppnas i ryggen. Du kan om du vill plocka ur själva fotoväskinsatsen och använda den som en axelväska och ryggsäcken som en vanlig rygga. Som bonus har du bärsystem för dina skidor! Det finns dessutom lite plast för annat i ryggsäcken när du har lastat kameradelen full av dyrbar utrustning. Spaden passar utmärkt i ytterfacket till exempel. Det enda jag saknar på den är fästet för spadskaftet som finns på bland andra Heli Pro:n. Camelback finns det inte plats för, men fan vet om jag vill ha det i samma ryggsäck som man har kameran i?

http://www.dakine.com/sport-packs/photo/sequence/

3.jpg

Lowepro Flipside 400 AW
Ahhhhhh. Nu skulle jag vara putslustig men shit. Backfire på mig själv. Trodde fortfarande vi pratade om sequence... Ännu lustigare är att jag har en heli pro och nej, mitt tidigare svar till trots, det går inte.

Lowepro Flipside 400 AW
Jag 300:an och jag har haft 200:an tidigare. Jag har bara en invändning mot dessa säckar: de är inte nog djupa. När jag har batterihandgreppet monterat (vilket jag alltid har) på min Nikon D300 så putar det ut mot ryggen. Mer i 200 än 300. I övrigt helt lysande säckar båda två.

Lowepro Flipside 400 AW
Ser nu på bilden att 400-modellen ser lite annorlunda ut jämfört med 200 och 300, så den har kanske inte samma problem som mina två säckar haft.

Tillbaka
Topp