Luleå

freeride_nu

Aktiv medlem
Luleå
Finns det nån backe i Luleå eller i närheten. Har aldrig varit längre norrut än Umeå och tänkte söka in vid tekniska högskolan. Men icke att jag flyttar till en backlös stad.

Luleå
Jag bor i Luleå och det finns 2st backar i omedelbar anslutning till staden
1) Ormberget (snakemountain) 1 lift 1 nedfart
Kommentar: Inte ens barnen åker i den backen!
2) Måttsund 3 lifter 3 pistade 1 opistad nedfart.
Kommentar: Backe med liten fallhöjd, bra (kanske) att nöta teknik i.

Sedan finns det en massa halvbra backar i närheten av luleå:
Storklinten (utanför boden)
Kåbdalis (mot jokkmok)

Och sedan finns det en massa bra backar på lite längre avstånd:
Dundret
Riksgränsen / Narvik
Kittelfjäll

skall man plugga och klämma lagg är kanske östersund eller kiruna (raketforskare!!!) ett bra val? Men luleå funkar, det kommer många bra åkare härifrån så...

Luleå
På Snake moutain kan man åka på som en liten terapi när Måttsund inte har öppnat och plånboken är tom. Men så mycket mer duger inte den backen till. Måttsund duger till teknik träning och några dagar varje år kan man åka några "puder" svängar i offpisten. då pratar jag inte om några stora mängder men ändå. För övrigt är Lule en hel schyst Stad med bra stämmning

Luleå
jo vill ni ha grejer så är det kanske julafton för alla här i Luleå. Jag har snackat med Luleå Fritidsnämd för att få ta del av lite pengar för att styra upp både Ormberget (för de ensamma kvällarna när man bara vill dra ett par åk) och Måttsund. Skall prata mer med dem på telefon imorron och höra exakt vad som kommer gälla.

Tänkte försöka få upp ett hopp på Ormberget i slutet av backen och hoppas man får fart, annars får det bli något mindre som farten räcker till, sen 2-3 räcken för staketet på värmestugan lär ju inte vara någon utmaning nu när det börjar komma snö.
Måttsund kommer FÖRHOPPNINGSVIS att hyras i år av några trevliga herrar från Piteå som jag gjort bekantskap under de 16 år jag har haft det som hemmabacke så där BÖR det också gå att få upp lite grejer så vi också kan njuta av friheten.

Hoppas på inget och få mycket!

Ps. Backar är vad man gör det till.. har åkt 5 dar på Ormberget i år och haft skitkul... dock så skrek en gubbe åt mig när vi raila värmestugan.. Ds.

/Chris

Luleå
Jodå! Det finns måttsund och Ormberget!
Ormberget är en liten backe.. som en pulkbacke. Knapplift..
Måttsund är helt okej! Den backen finns i många hjärtan! =)

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp