Lund Snowfest 2011 - Åkarna i fokus

Calle_P

Ny medlem
Lund Snowfest 2011 äger rum den 3:e december mitt i Lundagård i centrala Lund.
Planeringen har varit igång länge och är en uppföljare till Lund Wakefest 2011 (se wakefest.se). Initiativtagare är medlemmar i Lunds Extremsportarsällskap, en ideell studentförening. Över 50 personer är involverade i projektet på olika nivåer och alla jobbar hårt för att den tredje december ska bli en härlig snöfest. Lund Snowfest vill sticka ut som den sydligaste skid- och snowboardtävlingen i Sverige, med fokus på att åkarna ska få en bra upplevelse med en stor publik, bra set-up och en riktigt kul helg att starta igång vintern med. För att publiken ska få en så grym show som möjligt är både ett mindre hopp och ett par rails planerade och under designfas. Lund Snowfest vill också motbevisa påståendet att det inte går att åka skidor eller snowboard i Skåne så till vår hjälp har vi en winsch som drar upp farten mot hoppet. Winsch har använts tidigare under LESS-event och garanterar ordentligt med fart.

Det finns gott om evenemang i Sverige med tävlingsmomentet i fokus. Lund Snowfest vill istället skapa ett event som är till för att åkarna ska känna sig välkomna i en härlig atmosfär, där publiken häpnas av vilka trick som kan stompas i studentstaden Lund!

Anmälan och mer information hittar du på snowfest.se.
6256479644_8a5693a374_b.jpg

Senast ändrad:
Bumpar den här tråden lite. Jag tänkte vara med och sponsra evenemanget så jag tänkte höra om det är något Freeride folk som kommer ner till Lund och för att tävla eller bara för lite skönt häng i ett snöfyllt Lundagård? Kommer bli ett grymt event, hoppas vi ses där!

Tillbaka
Topp