Luta sig bakåt

• Trådstartare Trådstartare GustafoSkimaster88
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

GustafoSkimaster88

Guest
Luta sig bakåt
Jag har sett lite överallt att "bra" åkare lutar sig bakåt när man åker. det saka man ju bara göra när det e tyngre lössnö, inte när det e fin, lätt snö. Varför gör dom det? Tillochmed i Serious gör dom det. Man ska väl inte göra det? Man får ju sämre kontroll.

Luta sig bakåt
och för att få fart när det är snålt på inruns, med tyngden längre bak ökar farten snabbare (?) och då är det kanske som du säger svårare att kontrollera för dej. men inte för oss andra? :/

Luta sig bakåt
om man skulle luta sig framåt så skulle tillslut spetsarna dyka ner under pudret, vilket skulle resultera i en fin faceplant.

Luta sig bakåt
Jo, men asså dom kör så i PISTER!!!! Jag e inte dum :D Klart man inte lutar sig som man gör vanligt i überlössnö, men vafan.. Man tappar kontrollen mkt lättare

Luta sig bakåt
asså jag snackar i puckelpist och liknande. Du har bättre kontroll om man har "rätt" position, lite mer framåtlutead

Luta sig bakåt
Om du ligger med tyngden lite bak i puckeln så blir det mindre tryck på främre delen av skidorna vilket resulterar i att de inte stannar upp lika mycket vid varje puckel.

Luta sig bakåt
Jag har för mig att mamma brukar prata om att hon åkte med bakvikt när hon tävla i bana. jag skulle gissa på att det går fortare med lite bakvikt om du behärskar det. detta är dock något som jag inte alls är säker på

Luta sig bakåt
men om det e fin pudersnö ska man inte göra det. Det e bara om det e tyngre snö.

Luta sig bakåt
jag sa inte att dom körde me bakåtvikt I PIST i serious. Det har jag iaf inte sett

Luta sig bakåt
det e sak samma.. nu har Carls mamma sagt att det är för att det går fortare! o då e det så! :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp