Madonna Di C.. Mycket folk V.7?

Nuovo

Medlem
Hej nu har jag fått ett erbjudande om att åka med mina kusiner till Madonna Di Campiglio och de verkar som att alla italienare har de vi kallar sportlov. Dom jag ska åka med tror att det kommer vara mycket mera folk än vanligt, första gången jag är i alperna också och jag är ute efter POW:)
Vi kommer inte enbart åka i Madonna utan åka iväg till en del andra ställen i närheten det är vad dom gjort innan iallafall.

Vet någon om det är mycket folk vid den tidpunkten? För jag vill definitivt inte stå i en massa kö och se allt uppåkt puder, då kan jag lika gärna stanna hemma.

Tack på förhand

Hej

Var i Madonna v.4 i år så vet tyvärr inte hur det är v.7. Dock hade vi sjukt tur med vädret och det snöade 50 cm på två dagar. En dag var vi nog max enbart 50 man ute och åkte, italienarna gillar inte att åka offpist. När det kom så mycekt snö var det misnt 20 cm i pisten med så de höll sig undan

. Dock är de lite tråkiga och har pistvakter som åker runt och tar liftkort för dem som åker offpist. De har blåa kläder så ser man dem så får man vara en snäll svensk som åker i pisten. Annars hade de sjukt kul skogsskidåkning och vi hittade 3 dagar efter det snöat orört puder!! Att jämföra med St.Anton där det på eftermiddagen är uppåkt överallt. Så snöar det så kommer du kunna åka puder hela veckan. Så håll tummarna och ha kul :)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp