Magne traction

Magne traction
Jag är också lite nyfiken hur det fungerar, jag funderar på ett par LibTech Parillo NAS som också har Magne-Traction. Men jag är lite skeptisk till ifall det fungerar, och hur lätt är det att slipa kanterna?

Magne traction
Jag är ju distributör av prylarna så var gärna skeptiska till det jag säger.

Jag har testat Magne i några åk bara. Min uppfattning är att man helt klart får ett bättre skär i pist och man behöver inte anstränga sig så mycket för att få ett bra skär. Jag kunde inte känna att man skulle tappa någon fart på grund av de vågiga kanterna. Det är tredje säsongen nu som Mervin kör med Magne och enligt mina källor så har de testat Magne sedan 2001. Det är fler och fler av deras brädor som har dessa vågiga kanter och det måste innebära att de får mycket positiv feedback, annars skulle de inte fortsätta med det.

Den kritik jag har hört är att det kan vara lite svårare att komma ur skäret, att brädan liksom fastnar i underlaget. Detta var dock inget som jag kände av när jag testade.

På snowboardsverige.se finns en kille som kallar sig PerthGlory. Han har en Gnu med Magne som han har testat ordentligt. Kontakta gärna honom om ni vill ha en mer opartisk och utförlig recension.

Vad gäller slipning så funkar det bra. En bra handslip fungerar utmärkt om man vet hur man ska använda den. Ska man maskinslipa den får man nog ta det lite lugnare.

Magne traction
Nedanstående text är plockad från Transworld Snowboardings hemsida och deras 2007 Good Wood test. I det testet kom tre killbrädor med Magne Traction med bland te tio bästa och en tjejbräda med Magne kom med bland de fem bästa. Läs hela testet på www.twsnow.com.

Gnu Rider's Choice 157.5 MTX
Every single tester loved this board-it's as simple as that. And it's not that surprising: the board has shown its ability plenty in the past, with pro rider Zach Leach working it on rails and Hampus Mosseson sweeping gold on it in the Air And Style last year. The words we kept hearing were "versatility," "stability," and "flex," some of which can probably be attributed to its Magne-traction sidewall technology. It seems a great board for the rider who really wants to progress, unless, according to Ami, you are on the heavy side.

Company Line
"This board is a great all-around freestyle board that works every day in every condition."

Test Crew Feedback
Pros:
- "This board is so versatile and dialed in on everything-it did most of the work for you!"
- "Good snappy flex. Soft enough for jibs yet poppy enough for ollies and stable on landings."
- "Going fast or spinning the board is easy to control and lots of fun."
- "Really provided a great edge in the pipe."
- "Turns very responsive. Light and nimble."

Cons:
- "Seems like it would be a little edgy on rails."

Lib Tech TRS MTX 159
MTX equals Magne-traction, the sidecut technology Lib Tech is offering riders for the ultimate edge hold and control. The nontraditional edges have seven bumps on each side, with the deepest bumps being around your feet, allowing you to steer from your feet rather than initiating your turns from the tip and tail. The advanced edge hold didn't go unnoticed by the testers, who all found it to be a really solid and stable park shred-must be why it's made it into the Good Wood for the second year in a row.

Company Line
"The board feels more like a skateboard. Control is at your feet where your balance is generated, and the tip and tails primary function is dealing with transitions, lift, and ollie platforms."

Test Crew Feedback
Pros:
- "It was there when I needed it on flat landings and in different types of snow."
- "It carves great and holds an edge well."
- "Pure greatness all-round. Super stability, nice pop, and a sweet controlled edge in the stunt ditch."

Cons:
- "Stiff for rails."

Lib Tech Travis Rice "The Contradiction" 157 MTX

Travis Rice is a powerhouse of a rider, and his board has been designed exactly to his tastes. It's a super fast, responsive, solid carver with enough pop to help you fulfill your biggest big-kicker dreams. With plastic tip and tail to enable a low swing weight, you can spin to your heart's delight, and the Magne-traction sidewalls seemed to grip the pipe wall like a treat, with just a couple of questions being thrown up regarding its jib-ability. If it's good enough for Travis ... Well, you know the rest.

Company Line
"It is a power freestyle board that can handle anything you throw at it-turns, checks, landings, jibs."

Test Crew Feedback
Pros:
- "Carves like a steak knife."
- "Good for somebody who likes riding a fast and responsive board."
- "Sweet in the pipe-actually, it grabs the walls like it owns them!"
- "Good stability going switch."

Cons:
- "The flex was a little stiff for jibbing and butters."

Magne traction
Har läst att det finns kant slipar som kan slipa in hack i stålkanterna för att få en "brödknivs effekt" Kommer inte på namnet nu, men tror det finns i Åre, Gävle och Sälen. Någon som vet vad det heter. Och vet hur det funkar, jämfört med Magnatraction?

Magne traction
Köp en bra kantslip så går det trolien hur bra som helst.
Har samma fil som österikiska landslaget använder och den är grymt, Då man sätter filen lite vinklat så har filen bara 3-4 cm kontakt med kanten och då borde det gå bra med magne traction kant.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp