Magnum Opus

freeradical

Medlem
Magnum Opus
Läste skidskvallret och blev sjukt nyfiken på den här skidan!
Har inte lyckats hitta särskilt mycket om dom så vänder mej till allmänheten..

Någon som hört eller sett nått?

Magnum Opus
har inte åkt dem men förstaintrycket när jag stod och petade på dem på ispo var "wtf, den är bredare OCH märkbart lättare än vanliga Opus". ska definitivt se till att prova dem på kommande testhelger, jag vill veta hur/om lättheten påverkar hur den uppför sig.

det är inte så ofta en uppbreddad skida blir lättare än ursprungsmodellen, väl?

Magnum Opus
Heddious sa:
har inte åkt dem men förstaintrycket när jag stod och petade på dem på ispo var "wtf, den är bredare OCH märkbart lättare än vanliga Opus". ska definitivt se till att prova dem på kommande testhelger, jag vill veta hur/om lättheten påverkar hur den uppför sig.

det är inte så ofta en uppbreddad skida blir lättare än ursprungsmodellen, väl?
Känns som undantag snarare än regel, ja. Men balsaträ? För att citera Dr. Dängroth - "Jag är skeptisk".

Magnum Opus
Balsa is da shit. Vaddå håller inte att dra skruv i? Man får väl dra fast bindningarna med gummisnoddar. Precis som man gjorde med vingarna till balsamodellflygplan... :/

Magnum Opus
xSooLx sa:
Färsk recension finns här
Oh den var trevlig :)

Blir magnumen för stor för en one quiver ski (mest alpterräng)? Åker nu bara automatics 186cm över allt (park,pist & utanför) och känner absolut inget behov att att ha smalare skidor, utan är ute efter lägre svingvikt.
Vet att ingen här testat dem men tro och tycka kan man ändå! :)

Tillbaka
Topp