Majesty Lumberjack, eller?

• Trådstartare Trådstartare SirTM
  • Start datum Start datum
S

SirTM

Guest
Hej Freeriders!

Jag har nu börjat fundera på vilka skidor som ska ersätta mina nuvarande.
Jag var nu i veckan inne i en butik där de sålde de kanske lite mindre kända Majesty skidorna. Jag klämmer lite på ett par Lumberjack och ett starkt ha-begär infinner sig. Det hela blir inte bättre när han i butiken kommer och förklarar hur bra de är och hur underbart de fungerar i pist och uppkört trots sin bredd. Och ärligt talat så befinner jag mig mer i pisten än vad man kanske vill...

Min fråga är om det är någon som har testat de här skidorna! All info tas mot med stor glädje.

- Nuvarande skidor: Line Mr. Pollards Opus & Dynastar 6:th sense slicer
- Vikt: 58kg
- Längd: 175
- Åkstil: åker riktigt bra, men inget EXTREMT (större klipphopp osv...(
- Erfarenhet: åkt skidor sen jag var 5 år. Åker mycket!
- Ålder: 16 år

Jag HAR läst recensionen som finns på dem, men vill veta mer. Har även sökt på nätet men har inte hittat något där.

Mycket säljsnack där från butikskillen.
Allt är ju relativt. Men jag skulle aldrig säga att en så bred skida funkar så bra i pist som han vill få det till samt att en så bred skida blir bökig när det är uppkört. Speciellt när du inte väger så mkt så blir det mycket att vrida runt och hålla koll på ( har själv en rocker 2 122 och den är ingen dröm i uppkörd alppist).
Du säger att du befinner dig mer i pisten, såvida du inte ska utomlands skulle jag hålla i pengarna tills ngn av dina andra skidor är slutkörda.

Nu låter jag negativ, men jag har varit där du är och spenderat pengar på onödiga prylar. Alla blir ju köpgalna ibland:rolleyes:

Ps. Har dom skidorna på demo kan du ju provåka och se om hans påståenden stämmer!

Hmmm.. Jo jag förstår helt vad du säger. Tyvärr fanns inga testskidor heller. Det som fick mig att "tro" på honom var att han själv åkte på ett par lumberjack. Om jag ser till mina Opus så tycker jag inte att det är något alls problem att ligga på skär med i en välpistad backe, men när det blir uppkört eller när pudret tagit slut i offpisten så tycker jag att de blir "hoppiga". Och jag kommer nog inte slita ut skidorna heller, de blir bara för korta av någon anledning... :P

Då kan jag direkt säga att Lumberjacken också kommer bli hoppig ;)
OPusen och Lumberjacken är ju byggda för att det ska inspirera till lek. Om du ska ha en skida som pallar stökig offpist och uppkörd pist så ska du ha ngt lite styvare. Typ extrem project 100 tror jag skulle vara ett bra komplement.

Gjorde själv misstaget att jag i höstas impulsade ett par wailer dps 112or när jag egentligen skulle behövt ett par chargiga skidor som völkl katana eller liknande för att komplettera min r2 122 som är en ren lekskida.

Av ren nyfikenhet, vilken butik har du varit i?
Har själv bara testat den som hastigast på skidtestet i tandådalen hösten2011.
Har kompisar som åker på den och som gillar den skarpt, även på hårdare underlag och i uppkörda pister.
/Markus

Bedlam sa:
Haha ok. ;)

Ne, jag struntade i det och siktar istället in mig på något smalare
och lite mer chargigt och stabilt. Känns mer rätt :)

Men för min del blir det att åka upp till tandådalen på skidtestet i helgen
och prova runt lite. Kul!

Men vi får väll se vad jag åker på nästa säsong! :cool:

//Sir

Senast redigerad av en moderator:
He he, tack iaf..

Glöm inte test Majesty Superior då!
Den är något smalare, lite mer chargig och stabil som fn ;)
Kört den i två säs nu och är mer än nöjd!
//

Tillbaka
Topp