Make it happen Göteborg 31 Oktober

jeppenator

Aktiv medlem
Nu händer det igen!
1fg4yf.jpg

"Make It Happen" är tillbaka för tredje året i rad och i nu kommer det andra jamet gå av stapeln i Göteborg i väst. Efter ett toppen jam i Skellefteå är vi alla taggade och ser fram emot att få komma till Göteborg och rippa lite rails. Vi alla hoppas alla göteborgare är lika taggade.

Jamet kommer att ske på Saluhallstorget .
Anmälan sker på plats och det är helt gratis.
Du får komma dit på skidor, snowboard, snowblades, pulka och allt annat man kan tänka sig använda för att åka med!

Alla är välkomna och vi kommer att köra hela dagen och ha roligt tillsammans. Tanken är att alla ska få åka, testa på och lära sig nya grejer samt att träffa massa trevligt likasinnat folk!

Vi kommer även att köra en tävling under hela dagen där vi plockar ut de 8-10 duktigaste åkarna som sedan får göra upp i en final och kommer att tävla om en hel weekend (boende, liftkort, mat) i Kläppen under den officiella "Make It Happen" Finalen som kommer att hända någongång efter nyår!

SCHEMA
09.00: Vi hjälps åt att bygga setupen
10.00: Åkarregistrering samt uppvärmning
12.00: Sessionen kickar igång
15.00: Session slut, bästa åkarna går vidare till Final
15.30: Final
16.30: Prisutdelning

Efter jamet går vi på Secondhands och Nitros filmpremiär och njuter av lite bra skid och bräd film.
Temat är halloween och pris för bästa utklädnad kommer delas ut.
Åldersgräns 18 år.

Kommer ni? Anmäl er till eventet här: https://www.freeride.se/calendar/568_make-it-happen-goteborg/
Mera info? Kolla MIH sidan: https://www.freeride.se/makeithappen/

Har du frågor eller funderingar? Skriv här eller till mig på freeride så ska jag försöka svara så bra jag kan :)

Vi ses på Torget på Lördag!
/jeppe, Steepstore och MIH crew

Kul! Vad säger du Per, ska vi shredda?

Men 0900 dagen efter Free Radicals? Njae

Senast ändrad:
Man kommer att kunna komma och anmäla sig hela dagen. Men första anmälan tas vid 10.

Vill ni inte åka så hoppas jag endå att ni kommer och kollar, lär bli en bra show! =)

I WILL BE THEEEEEEREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!

Ryktet går att youngmastathug KIM ska dit, så för er som tänkt få fribiljett till kläppen är det ingen ide.. :/

nator du vet inget om långtidsparkeringar eller något sånt, om man kommer med bil å ska stå under dagen?

jag vet tyvär inget om parkeringen.. men borde finnas p-hus och parkeringar runt om i stan?

någon från gbg som har koll?

angående setupen så har vi en box från oakley och armada, och vi jobbar på att få dit ett rail eller pvc rör! info kommer imorrn när allt är klart!

ni som bor i området eller kommer dit får gärna komma innan 12. vi kommer finnas på plats vid 09.00 och börja bygga, så möt oss gärna där och hjälp till, då går det fortare och åkarna kan börja åka fortare innan tävlingen drar igång! =)

ta med spadar om ni har, det behövs alltid!

vi ses i gbg!
/jeppe

jeppenator sa:
jag vet tyvär inget om parkeringen.. men borde finnas p-hus och parkeringar runt om i stan?

någon från gbg som har koll?

angående setupen så har vi en box från oakley och armada, och vi jobbar på att få dit ett rail eller pvc rör! info kommer imorrn när allt är klart!

ni som bor i området eller kommer dit får gärna komma innan 12. vi kommer finnas på plats vid 09.00 och börja bygga, så möt oss gärna där och hjälp till, då går det fortare och åkarna kan börja åka fortare innan tävlingen drar igång! =)

ta med spadar om ni har, det behövs alltid!

vi ses i gbg!
/jeppe
Blir de inte down flat down räcket trodde de va grejer som ni skulle ha med på alla MIH event?

Senast ändrad:
det blir en flatbox och ett stort bajsrör som skrevs ovanför, alltså ett pvc rör med större diameter!

kommer bli bra, stora möjligheter att shredda och ladda sjuka trick!

på flat down flat railet i skellefteå var det inte många som kunde trixxa, högst tre pers av 70 som satte en sw up 270 av.. så känns som vi byter ut det mot något lite lättare! =)

naaaaoooo! hade sett fram emot down flat downen:( men pvc:et låter bra:) är det räffalt eller? längd?

RickardmedlemCroy sa:
Bajsröret är räfflat, ca 4 m långt och syyyykt schöönt!
dvs det röret ni har i eran knappt en dag gamla edit;)

Senast redigerad av en moderator:
Johanftw sa:
!!!! Bmp har just nu två plaster kvar i bilen från Värmland :) Om någon är sugen. Blir billigare bensin :D.. Vi håller på att ragga folk ;) Skicka ett sms till x eller skriv till mig!.. Så får vi se :D
fan va du raggar johan ;) ska bli redigt kul att träffa er igen!

jag tycker nästan vi ska låta bajsröret sitta kvar på pansarvagnen vi kör dit det med så att det blir ett fett dropp efteråt:)

jeppenator sa:
det blir en flatbox och ett stort bajsrör som skrevs ovan

på flat down flat railet i skellefteå var det inte många som kunde trixxa, högst tre pers av 70 som satte en sw up 270 av.. så känns som vi byter ut det mot något lite lättare! =)
ässh de såg ju as skönt ut! när man sätt det så känns box ganska tråkigt alltså. tkr ni borde fortsatt ha det vem vet kanske funkar bättre i gbg en i skellefeå;)

JonH sa:
jeppenator sa:
det blir en flatbox och ett stort bajsrör som skrevs ovan

ässh de såg ju as skönt ut! när man sätt det så känns box ganska tråkigt alltså. tkr ni borde fortsatt ha det vem vet kanske funkar bättre i gbg en i skellefeå;)
håller med jon. det är ju trots allt då man ser vilka som verkligen kan raila :P

Tillbaka
Topp