Måla om brädan?

Juckelsprak

Ny medlem
Måla om brädan?
Hej!
Min bräda är väldigt ful och sliten, så jag funderar på att måla om den. Jag har tvärr itne råd med en ny bräda iår utan det blir nog nästa isf.
Skulle det gå att slipa ner det nuvarande färgen och sen spraya på helt ny färg? Vad ska man ha för slags färg som tål kyla och inte spricker när man böjer på brädan?

MVH
Robin

Måla om brädan?
enkelt! Du kan kladda på den ännu tidigare brädan och testa att böja den i frysen. Kör med spray...KANSKE???

Måla om brädan?
det finns några trådar om det här sen tidigare, sök på "måla bräda" eller "måla skidor" så får du några tips.

Måla om brädan?
Om du lackar den med vanlig sprayfärg är det stor risk att färgen spricker pga att brädan böjs. Så jag skulle rekomendera elastisk färg eller om du lägger på typ plastfilm i nån fin färg/mönster.

Måla om brädan?
sprayfärg. eftersom brädan kommer dra åt sig färgen så kommer det inte bli sprickningar skulle jag tro. dra på 2-3 lager.

Senast ändrad:
Måla om brädan?
Spray funkar kanon bra, både målat skidorna och stavarna med det. blir biligt ochså om du väljer rätt färg. Om du vill ha lite extra skydd så kan du lägga på ett par lager klarlack.

Sucralose, vad du är fiffig skulle aldrig kommit på det.

Måla om brädan?
målade min forum destroyer vit och gjorde massa rosa grenade bomber på den ;)

spricker fan överallt men det ser gangsta ut ;)

Måla om brädan?
köp några kannor montana gold från highlights.se eller gå till deras affär i sthlm
antingen "montana gold" om du vill ha matta färger, eller "montana black" om du vill ha glänsande ytor =) finns över 100 färger att välja mellan varesej du väljer montana black eller gold, bra färg som håller och torkar efter ca 1 minut! sjukt mkt lättare att arbeta med än något som kostar det dubbla på din lokala måleriaffär, håller bättre gör det också!
använd fint sandpapper å skrubba lite innan för att få bästa möjliga fäste för färgen

pease /S

Tillbaka
Topp