måla om skidorna!

• Trådstartare Trådstartare fleming
  • Start datum Start datum
F

fleming

Guest
måla om skidorna!
jag har funderat rätt länge på att måla om mina skidor (på båda sidorna) och jag har sökt i forumet men inte fattat riktigt hur jag ska göra . så jag undrar helt enkelt vad som skulle hända om jag sprayade mina skidor med vanlig sprayburk?

måla om skidorna!
Jag är inte så kunnig på sånt här men jag tror att dom skulle bli en annan färg om du sprayade dom med en vanlig sprayburk.

Skämt åtsido, ingen aning, har aldrig testat...

måla om skidorna!
e de inte lätt hänt att färgen efter ett tag flagnar av? men om du hittar en färg som inte flagnar av kan du väll lägga ut en liten notis om det på forumet det skulle vara uppskatat.

måla om skidorna!
Har testat med spray för att bättra på billacken.
Funkar hur bra som helst.
Finns på Biltema i en massa olika färger.
Vanlig sprayfärg funkar helt ok det med men man måste bättra på den ibland :) man vill ju att det ska se snyggt ut

måla om skidorna!
gå in på en målarhandel och fråga. De vet, förutsatt att du vet vad du har på skidorna. plast, stål etc. föresten båda sidorna? är du så dum att du ska måla belaget eller är det jag som är dum?

måla om skidorna!
hojti.
jag målade mina skidor me vanlig grafitta färg. men jag lät inte färgen tårka så länge som det behövdes så det "flagnade av" så om du ska göra det såfår du låta det stå och torka i minst 2 dygn..

:D

färgen blandas inte

lycka till
/ biff

måla om skidorna!
En kompis och jag sprayade om hans bräda. Tog 7 lager och lät det torka 1 timme emellan. Han har åkt på brädan i 1 säsong nu och den ser likadan ut som då vi sprayade så det borde ju gå fint ;P

måla om skidorna!
jag ska måla om mina typ 3 år gamla rossignol skidor kommer antagligen att köpa nya ändå men tycker det skulle va kula att göra dom lite snyggare

måla om skidorna!
Ta en slipmarskin och ta fint papper, sen så slipar du skidorna så dom blir "lite" ruggiga. Sen så tar du fram sprayflarran och sprayar. Inte för nära och inte för mycket i taget. Sen kan du ta en Schablon och göra lite sjysta mönster.

Såg ett inlägg om en kille som målat sina gamla mad_trix oxh format om kanterna!

Tillbaka
Topp