Mammoth VS Bear Mountain

jordi

Medlem
Mammoth VS Bear Mountain
tja folks !

ska ta mig tillbaks till california 09/10 säsongen för lite mer parkshred. spenderade några månader i Lake Tahoe området förra säsongen men har blivit mer och mer insöad på bear eller mammoth.

så som rubriken lyder, mammoth vs bear? någon som varit på nåt av ställena, eller kanske rent av båda och som kan ge lite input?

Bear ligger ju sjukt nära LA, vilket i mitt tycke borde betyda att där alltid är mycket folk, men å andra sidan, har man 150+ jumps (ja det står så på hemsidan) så borde där ju va en del och åka på utan köer :)

Att det till mestadels är konstsnö gör mig inte så mycket, solen skiner ofta i cali och eftermiddagsslask har aldrig varit fel :)

Vad jag förstått så är mammoth betydligt dyrare när det kommer till säsongskort, har för mig att det låg på ca 1800 USD förra året, men jag låter det vara osagt (nån som vet kanske?). jag skickade just en fråga till dom om dom kör nån form av early bird senare i år och vad passen isåfall kommer att kosta.

anyways om någon har nån input så tveka inte, fördel om ni faktiskt varit där och åkt och inte bara sett det på tv.

thanks

Mammoth VS Bear Mountain
Jag har varit en dag i Mammoth och 3 månader i Tahoe. Hade def. valt Tahoe framför Mammoth.

Min tjej spenderade 1 månad i Bear i vintras och var nöjd men dom hade stora problem med värmen. På slutet gick det i princip inte köra hoppen eller vissa av railsen. Inte så najs om man åker bräda till exempel...

På henne lätt som om det var rätt så schysst men inte i klass med vare sig Mammoth eller Tahoe. Bear är bland annat en väldigt lite anläggning.

Tillbaka
Topp