Mammoth!

The_Per

Ny medlem
Mammoth!
Tänkte lägga ut lite frågor om säsonga i Usa närmare bestämt mammoth. Jag och några polare funderar på dra dit och bara bumma i Januari. Hur svårt är det att få boende och hur är det med transport av bräda mm är det smartare och köpa ny utrustning där för att lätta på packning? Sen är det budgeten hur stort hål i ekonomin ska man förvänta sig, 50 000??

Tacksam för alla tips och råd.

Pigmark
 
Mammoth!
Tja!

Vi har lite samma planer, men jag räknade på det och man får nog lugnt räkna med 50 000 om man vill stanna tre månader- och det vill man ju!
Men för oss blir det nog inte mer än en eller två.
Det svåraste verkar vara att hitta bostad. Vi ska boka biljett ganska snart och hoppas att det löser sig.

Man kan kolla upp lite på www.seasonaires.com men jag tror det mesta är borta nu.

Sen kan man försöka lägga ut en förfrågan på forumet på www.mammothmountain.com

Man kan även skicka frågor till "Snowman" på www.discover-mammoth-mountain.com

Lycka till!
Vi ses där!
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp