Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag hade en orange Mammut Nordwand herrjacka i gore tex pro en hel skidsäsong för 2 år sen. Det är i och för sig mer utav en Alpinist/lättvikts klättrarjacka mer än en riktig skidjacka, och jag tror att det var just det som gjorde att jag upplevde den som lite klen. Den var liksom inte så tålig som många andra gore tex pro shell skaljackor, redan när halva säsongen gått var den "halvt slut". Det sämsta var att kardborren på armsluten blev dålig fort vilket resulterade i att de hela tiden gick upp. Inte cool om man skulle ha korta handskar.
DOCK säger det inte allt om den jackan du listade, tror inte att Mammut spottar ut mycket skit överlag. Jackan jag hade var kanske lite fel val av mig och ev också lite utav ett måndagsexemplar. Om du har möjlighet så testa i butik, setet du länkar är säkert skitbra. Om du tänkt lägga de pengarna kan jag annars rekommendera Elevenate, är grymt nöjd med mitt ställ
Jag har två hela set från Mammut, Alagna och Alyeska jacka + byxor som har några års användning nu. Grymt nöjd med båda, sköna och med bra funktioner. Mina är gore tex softshell, vet att de har bytt till gore tex pro i Alyeska till i år. Pro verkar marknadsföras som mest slitstarkt av gore tex-varianterna som jag fattat det...
Jag har snittat över 30 dagar per vinter senaste 3 säsongerna och grejerna har hållit bra, allt nästan som nytt utom förstärkningarna längst ner på brallorna som tagit lite för många snitt från vassa kanter...
Tack för svar, har kollat in Elevenate och massa andra märken och har fastnat lite mer för Norröna Lofoten som har mer dom färgerna jag söker + att jag hört massa gott om Lofoten.