Mannen, myten, legenden... @La_grave

@Glisseur sa:
Som en av dom få nu levande varelser som faktiskt haft den stora äran att se den legendariske, mytiske, extremt hemlige
@la_grave åka skidor i självaste La Grave kan jag inte vänta på chansen att få se en välproducerad film med sagda überhjälte i huvudrollen.
Jag är övertygad om att
@La_Grave är ett troll.
Jag misstänker nu att Åka Skidor redaktionen är inblandad...

ABadHabit sa:
mgbgt66 sa:
Som man bäddar får man ligga...Upp till bevis för
@la_grave
Nja, som man raggar får man ligga!

Men alla med ett uns vett både ser och fattar att hela tråden är en hyllning och den är nästan nersölad av kärlek.
Mjaaa, den man ligger med får bädda.

Jag tror att vi samtliga är avundsjuka på la_grave eftersom han lever alla våra andras drömliv på en schysst alport!

EDIT: la_grave, hur gör du? Har fattat att du jobbar med it och att du "jobbar på distans" men mer vet jag inte. Förtälj oss!

Senast ändrad:
rabbit sa:
@Glisseur sa:
Som en av dom få nu levande varelser som faktiskt haft den stora äran att se den legendariske, mytiske, extremt hemlige
@la_grave åka skidor i självaste La Grave kan jag inte vänta på chansen att få se en välproducerad film med sagda überhjälte i huvudrollen.
Jag är övertygad om att
@La_Grave är ett troll.
Utveckla please :)

Bedlam sa:
rabbit sa:
@Glisseur sa:
Jag är övertygad om att
@La_Grave är ett troll.
Kolla @Glisseurs sida för fler ledtrådar:

Hemmabacke: Åre, La Grave
Hemsida: www.akaskidor.se

Noterar att
@la_grave inte förgyllt forumet på ett tag. Hoppas att den här tråden inte skrämmer bort honom. Det vore oerhört tråkigt.

rabbit sa:
Bedlam sa:
rabbit sa:
Jag är övertygad om att
@La_Grave är ett troll.

Detta skulle betyda att Glisseur många gånger debatterat med sig själv, en minst sagt intressant teori och om den stämmer ett exempel på trollning av högsta klass. Tråden Hoppsväng? rekommenderas för alla som vill lära känna den sanne
@la_grave!

rabbit sa:
Jag är övertygad om att
@La_Grave är ett troll.
Nog för att vi varit utsatta för trolleri under en massa år men inte ens vi skulle vara kapabla till något dylikt. Satellituppkopplingen på CMH:s lodger ute i ödemarken är helt enkelt alldeles för racklig för att man ska kunna spendera överdrivet med tid på nätet. Vi måste ju dessutom hänga i baren och dricka bjudsprit med diverse stenrika tandläkare från Chicago.

Lowe71 sa:
Detta skulle betyda att Glisseur många gånger debatterat med sig själv, en minst sagt intressant teori och om den stämmer ett exempel på trollning av högsta klass.
Jag debatterar med min egen hjärna varje dag. Dock ytterst tveksam till att någon tänkande individ skulle vilja läsa den skiten.

Glisseur sa:
rabbit sa:
Jag är övertygad om att
@La_Grave är ett troll.
Nog för att vi varit utsatta för trolleri under en massa år men inte ens vi skulle vara kapabla till något dylikt. Satellituppkopplingen på CMH:s lodger ute i ödemarken är helt enkelt alldeles för racklig för att man ska kunna spendera överdrivet med tid på nätet. Vi måste ju dessutom hänga i baren och dricka bjudsprit med diverse stenrika tandläkare från Chicago.

Lowe71 sa:
Detta skulle betyda att Glisseur många gånger debatterat med sig själv, en minst sagt intressant teori och om den stämmer ett exempel på trollning av högsta klass.
Jag debatterar med min egen hjärna varje dag. Dock ytterst tveksam till att någon tänkande individ skulle vilja läsa den skiten.
Trodde det var den trendkänslige borgarbrackan Petter och hans husorgan Outside som tagit över rapporterandet från CMH?

Tycker
@la_grave ska ha all heder att han fokuserar på kärnverksamheten och dunkar puckel i Vallonen med bindningarna skruvade i botten! Heliskiing är sannerligen ett nöje för nyrika uppkomlingar!

Senast ändrad:
Lowe71 sa:
rabbit sa:
Bedlam sa:

Detta skulle betyda att Glisseur många gånger debatterat med sig själv, en minst sagt intressant teori och om den stämmer ett exempel på trollning av högsta klass. Tråden Hoppsväng? rekommenderas för alla som vill lära känna den sanne
@la_grave!
Jo jag skummade just hoppsvängstråden och i korthet kan man väl säga att la_grave och inte minst du Lowe liksom...trollade bort er själva till och med...

Senast ändrad:
Samuel Beckett: En attendant Godot

(I väntan på Godot på Svenska? Vet inte.)

Senast ändrad:
I all denna hyllning, är det då möjligen så att just La_Grave kan bli månadens freeride medlem / profil ?
Och att personen just i fråga fortfarande kan vara anonym, men släpper till en intervju med någon förtroendevald ?

Edit: vart röstar man?

Senast ändrad:
Ogi-June sa:
I all denna hyllning, är det då möjligen så att just La_Grave kan bli månadens freeride medlem / profil ?
Och att personen just i fråga fortfarande kan vara anonym, men släpper till en intervju med någon förtroendevald ?

Edit: vart röstar man?
+1 på den alltså !

Har faktiskt fått den äran att träffa la_grave i egen hög person.
Så jag kan iaf bekräfta att han är en verklig person gjord av kött och blod precis som resten av oss. Sen om han, för det är en han, besitter högre krafter än vad vi förstår vågar jag inte svara på. Det var ett kort möte en sen februari kväll vid en busshållplats. Om det nu inte var en "dummy".

Mountain_Man sa:
En stor eloge till La_Grave som är klok nog att inte kommentera det här ...
+1

Mår fysiskt illa av den här tråden och hoppas innerligt att det bara är jag som inte förstår ironin och att alla andra (och särskilt la grave själv) ser alla inlägg som en ärlig och uppriktig hyllning.

Jag skulle nog säga att de flesta inlägg är någon form av blandning mellan hyllning och ironi.

Man skulle nog även kunna säga så här, med tanke på hur la_grave uttrycker sig själv riktat till andra användare i forumtrådar och i PM till folk (kan iof bara uttala mig om PM jag får men) så är denna tråd ett ypperligt exempel på "den som sig i leken ger...".

Jag utgår dock från att hen säger dessa med glimten i ögat så det är min grundinställning här också. Men skulle det visa sig att hen inte tar det som glimten i ögat så lider jag inte över det med tanke på att hen i så fall inte menat något med glimten i ögat själv...

Om den här tråden får
@la_grave att sluta upp med sin "kamratuppfostran" i forumet får den väl säga ha uppfyllt sitt syfte. Är nyfiken på vilken privatskola han gick på, gissar på Sigtuna!

Att den här tråden funnits så länge, och får finnas kvar, ger verkligen la_grave vatten på kvarnen i hans åsikter om moddereringen på forumet.

Fast La_graves åsikt är väl att man inte bör moderera och låta folk säga vad fan de vill, så....

Pistgubbe sa:
Pillard sa:
"den som sig i leken ger...".
och

mgbgt66 sa:
Som man bäddar får man ligga...Upp till bevis för
@la_grave
är ju i alla fall logiska och ärliga ståndpunkter, och inget hycklande om ironi och hyllningar. Jag har också flera gånger baxnat över uttalanden från huvudpersonen. Det betyder inte att jag gillar skampåle som metod.
Sagt av the man himself för mindre än ett år sedan i tråden "hoppsväng":"Föräldrar kan betala sina barns skolgång själva (Och kan de inte det är odugliga föräldrar som inte borde bli föräldrar)."
Svårt att känna med den mannen då, blir rätt mycket emot faktiskt!

Glisseur sa:
Lowe71 sa:
Trodde det var den trendkänslige borgarbrackan Petter...
Well, när vi ändå är inne på avdelningen konspirationsteorier här...
Även Uffe har börjat lacka ur på heliskiing!
Jag var längskidåkare en gång i tiden. Sprang man inte så åkte man skidor, det var när jag var barn och en bit upp. Sen kom hela överklasspartyt med slalom. Vad jag kunde gilla som 14-åring var att plöja iväg genom vinterskog en mil till Skevik och tillbaka. Ensam. Rena Kanada. En sak som jag undrar över det är varför alla skidåkningsresereportage i bladen, utför alltså, ALLTID ska handla om rysk kaviar, alltså ren pudersnöåkning med helikopteruppfärd. Jag vill inte åka puder alls. Hur många vill EGENTLIGEN det och hur många har RÅD med det där.Vad säjs om reportage där vi får glädjen att ta del av för oss normala utförsåkare normala backar, lugn och fin och rytmisk och solbrännande skidåkning?

Lowe71 sa:
Glisseur sa:
Lowe71 sa:
Trodde det var den trendkänslige borgarbrackan Petter...
Jag var längskidåkare en gång i tiden. Sprang man inte så åkte man skidor, det var när jag var barn och en bit upp. Sen kom hela överklasspartyt med slalom. Vad jag kunde gilla som 14-åring var att plöja iväg genom vinterskog en mil till Skevik och tillbaka. Ensam. Rena Kanada. En sak som jag undrar över det är varför alla skidåkningsresereportage i bladen, utför alltså, ALLTID ska handla om rysk kaviar, alltså ren pudersnöåkning med helikopteruppfärd. Jag vill inte åka puder alls. Hur många vill EGENTLIGEN det och hur många har RÅD med det där.Vad säjs om reportage där vi får glädjen att ta del av för oss normala utförsåkare normala backar, lugn och fin och rytmisk och solbrännande skidåkning?
Vad gör du på detta forum i allmänhet och i denna tråd i synnerhet. Detta forum och dess användare är oftast hängivna antingen puder eller park. Visst finns det många som uppskattar att bränna pist och en hel del söndagsturister som frågar om råd men det är en minoritet av er aktiva medlemmarna. Om du vill prata om längdskidåkning eller politik så finns andra forum för det. Om du vill fortsätta ditt bråk med la_grave så rekommenderar jag att ni träffas över ett par öl och kommer ni inte överens så kan ni göra upp det i gränden utanför. Den här tråden handlar om att uppfylla urgammal trolldom för att förgylla allas vår dag med @la_graves åkning. Vill du inte hjälpa till så skulle jag uppskatta om du höll dig från denna tråd...

havreboll sa:
Lowe71 sa:
Glisseur sa:
Vad gör du på detta forum i allmänhet och i denna tråd i synnerhet. Detta forum och dess användare är oftast hängivna antingen puder eller park. Visst finns det många som uppskattar att bränna pist och en hel del söndagsturister som frågar om råd men det är en minoritet av er aktiva medlemmarna. Om du vill prata om längdskidåkning eller politik så finns andra forum för det. Om du vill fortsätta ditt bråk med la_grave så rekommenderar jag att ni träffas över ett par öl och kommer ni inte överens så kan ni göra upp det i gränden utanför. Den här tråden handlar om att uppfylla urgammal trolldom för att förgylla allas vår dag med @la_graves åkning. Vill du inte hjälpa till så skulle jag uppskatta om du höll dig från denna tråd...
Käre havretroll, fattar du vem Uffe är? http://www.ulflundell.com/badgers-drift/
@la_grave kör varken park eller puder. Det är stenhård puckel i skuggan av La Meije som gäller!

Jag vet väldigt väl vem Ulf är och ni har uppenbarligen många saker gemensamt. Min fråga kvarstår från förra inlägget kvarstår. Sen måste jag säga att forumepitetet troll verkligen ligger i betraktarens öga.

Tillbaka
Topp