Hej!
Jag köpte ett par Mantra Jr till vår son (9år) i höstas som han har åkt på hela vintern.
Han är supernöjd med dessa och gillar dem skarpt. Jag tycker allt han blev en betydligt bättre skidåkare med dessa på fötterna. Detta kan säkert även bero på att han växt lite under sommaren men jag vill ändå ha det till att skidorna har gjort sitt till utvecklingen.
Största skillnaden jag märkt är att han kan åka mycket fortare då Mantrorna verkar betydligt stabilare än de tidigare "racingskidor" han haft.
Jag ser att du tvekar över bredden på skidan, jag hade exakt samma funderingar..
Jag kan säga att det verkar som jag hade helt fel i mina funderingar, sonen kör på "som vanligt" och jag har absolut inte märkt att han skulle ha några "problem" med pistegenskaperna.. Snarare tvärt om.. Det verkar faktiskt som Mantran har bättre egenskaper i pisten än tidigare "racinglagg".. Jag tror att detta beror på att Mantran är byggd som en riktig skida med träkärna ect. (dvs. inget "snålbygge" med enkel skumkärna som jag tror många av juniorskidorna har idag)
Utanför har jag heller inte märkt att skidan skulle ge honom några problem, han får runt dem utan några större problem även när det är "svårare" underlag.
Dessutom gillar han dem i parken...
(usch, det ger mig "hjärtattack" att se honom på de stora svarta hoppen...

..))
Hoppas detta svar hjälper dig i jakten på nya lagg till sonen!
Med glada skidåkarhälsningar
Henrik