marker 11.0

• Trådstartare Trådstartare Dot
  • Start datum Start datum

Dot

Ny medlem
marker 11.0
köppte idag ett pat völkl dogen. till dom följde det me ett par marker 11 bindningar. någon som vet lite om dom? åker mkt allround, har jag valt rätt bindning? har kollat runt lite men inte hittat så mkt. läste i någon tråd att dom går sönder lätt, stämmer det?

marker 11.0
marker 11.0 är den absolut sämsta bindningen i hela jävla världen. Jag har den och har blivit tvungen att först lämna in skitenbindningen sju gånger för trasiga skistoppers. En gång ramla skidan av när jag bara gled framåt. Skistoppern paja naturligtvis...lol

Nu var jag så förbannad att jag slängde skiten och köpte look istället.

PS. jag har också dogen

Men du gjorde ett bra köp, verkligen..

marker 11.0
jag har inte haft dom men av vad jag har hört så underdrev du ju inte iaf..

marker 11.0
du dom suger totalt!!! när ja gjorde swith 5 å landa så paja hela jävla bildningen.... å de va inte nå stort hop typ en meter högt...... så ja va tvungen å lämna tillbx dom!!!:(

marker 11.0
vad jag har läst från vad folket har skrivit i denna tråd kan jag inte hålla med riktigt, min binding har tills nu iallafall hållt...

marker 11.0
okej tack för ala svar. vi får väll hoppas att dom håller så länge som möjligt. ska ta å önska mig ett par nya när jag fyller år. någon som har nått bra tips?

marker 11.0
misha sa:
okej tack för ala svar. vi får väll hoppas att dom håller så länge som möjligt. ska ta å önska mig ett par nya när jag fyller år. någon som har nått bra tips?
köp look px jib eller look pivot race, fungerar bra till jibb, jag har aldrig vart med om att någon av dom har gott sönder!

marker 11.0
Jag har också köpt ett par skidor med marker 11.0 dom håller än så länge och fungerar bra. Men får se hur länge det varar

marker 11.0
Samma Här har kört med den lite också men väntar på att den kommer gå sönder. Ingen bindning som man väljer i första hand iallafall. Sen tror jag det inte är någon jibbbindning bara mest offpist . Detta tror jag inte vet.

Senast ändrad:
marker 11.0
Problemet ligger inte i att bindningen är skit, utan att sportbutiker väljer att sälja billigare bindningar för att konkurrera med priserna. Resultatet blir då att i vissa fall köper man en skida med en bindning som inte pallar med den åkning man har tänkt använda den till.

Sen ska man inte sticka under stolen med att marker 11.0 haft en del problem. Å andra sidan så är inte marker ensamma om att ha problem med bindningar i den här pris/kvalitetsklassen...

marker 11.0
Jag har oxo ett par maker 11, hade dem första i vintras, när jag tog en svart bog i Kungsberget o landa switch så pajja ena helt toltalt, så jag lämna in dem och fick dem fixade och efetr det har dem hållit för allt (jag tror att många marker 11 är felmonterade) :D

marker 11.0
Fredrik_orange sa:
marker är dom sämsta bindningarna på marknaden idag. sorry:(
Och vad grundar du det på? Har kört på Marker flera år och aldrig haft problem. M11 är en bindning som inte är gjort för massa baklänges landningar. Köp en Jester som är jibbbindningen så skall du se att den håller.

//H

Snödjup

Tillbaka
Topp