Marker Kingpin-besvär

Cool-Hinken

Medlem
Marker Kingpin-besvär
Jag har ett par Extrem Opinion 98 med ett par Marker Kingpin och åker med ett par Tehcnica Coshise-pjäxor. Har tidigare haft en F12-bindning, första tech-bindningen med andra ord och skulle behöva råd av er Kingpin-rävar. Börjar bli smått vansinnig när jag ska sätta på mig skidorna, särskilt när det är snö på pjäxor och bindningar brukar det bli ett ganska stort antal försök. Enligt vad jag hört är Technica inte fullt kompatibel med Kingpin. Kan det vara så eller är det så att jag helt enkelt att jag ska öva mer på barmark så att säga? För övrigt nöjd med såväl bindning som skida. Råd mottages tacksamt.

Marker Kingpin-besvär
Har samma problem även om jag inte äger några Kingpin. Men jag har testat några gånger med mina Cochise och har också fått småkrupp. Tilläggas bör att jag numera har någorlunda techvana och kliver i det mesta enkelt förutom Kingpin. Jag vet inte säkert eftersom jag inte har några bindningar hemma, men det känns som att det tar i nederkanten av sulan fram. Då kanske det hjälper att att skära bort lite sulgummi längst fram i nederkanten. Testa på köksbordet och se vad som tar i.

Marker Kingpin-besvär
MnO sa:
Har samma problem även om jag inte äger några Kingpin. Men jag har testat några gånger med mina Cochise och har också fått småkrupp. Tilläggas bör att jag numera har någorlunda techvana och kliver i det mesta enkelt förutom Kingpin. Jag vet inte säkert eftersom jag inte har några bindningar hemma, men det känns som att det tar i nederkanten av sulan fram. Då kanske det hjälper att att skära bort lite sulgummi längst fram i nederkanten. Testa på köksbordet och se vad som tar i.
Tack för ditt svar, känns skönt att få det bekräftat att jag inte har fel i huvudet. I mitt fall är det tvärtom. Piggarna biter i ovanför hålen. Tänkte att prova att tejpa under. Annars är jag benägen att byta pjäxa, om det är någon som är klockren (och självfallet passar min fot).

Marker Kingpin-besvär
Cool-Hinken sa:
MnO sa:
Tack för ditt svar, känns skönt att få det bekräftat att jag inte har fel i huvudet. I mitt fall är det tvärtom. Piggarna biter i ovanför hålen. Tänkte att prova att tejpa under. Annars är jag benägen att byta pjäxa, om det är någon som är klockren (och självfallet passar min fot).
På vissa bindningar är lösningen på det problemet att lyfta hälen runt 20 grader vid iklivning.

Snödjup

Tillbaka
Topp