mästar filom bolag

4front

Medlem
mästar filom bolag
Tja! vet någon vilket eller vilka redigerings program mästar skidfilm bolagen använder t.ex poor boyz skifilm mm

mästar filom bolag
Det är som vanligt nån av de program som nämns om och åter om igen på detta forum.
Man kan ju alltid gissa, är de mac-baserade använder de Final Cut.
Är de PC-baserade använder de troligen Avid, möjligen Premiere - men det tvivlar jag en aning på.
Jobbar företetaget med mer än bara skidfilm är det definitivt Avid eller Final Cut.

Det är enligt mig dock inget som jag tycker du behöver just nu.

mästar filom bolag
Dom använder inte redigeringsprogramm, dom klipper sina filmer (som oftast består av band) med skalpellsaxar och därefter läggs som på varandra i en "cad-maskin" som jämnar ut det och i den kan du även redigera.

mästar filom bolag
men kör inte folk med mac adobe premiere? tänkte för det är ju himla smidigt med after effects o premiere o photoshop, med att importera o flytta mellan programmen i de nya versionerna.

mästar filom bolag
nilltre sa:
men kör inte folk med mac adobe premiere? tänkte för det är ju himla smidigt med after effects o premiere o photoshop, med att importera o flytta mellan programmen i de nya versionerna.
Jag har aldrig hört talas om något företag i branchen som kör Premiere. Framförallt inte på mac, eftersom det undet några år inte funnits till mac, även om det är tillbkaka nu.

mästar filom bolag
kör dom mac är det final cut. kör dom pc är det avid. 90% av alla animationer görs troligtvis i abobe after effects eller motion

Tillbaka
Topp