måste bara fi*tas!eller kanske dela med mej =P

bj_ahlskog

Ny medlem
igår var jag å touni och jona_than till vuokatti i en skidort i östrafinland och åkte snowboard !! det var i en inumhus pipe som vi nötte i 5-6 timmar =) utanför e en shop och utanför den är de en skatepark för typ 50 pers. !

hehe ... tittidittadallandej :D

ungefär 200 kr för en heldag ! helt klart värt ett besök =)

GALET! dit vill jag

hur mycke kostar de å ta sig dit och går de buss? tåg? båt? hur gör man.. berätta hur ni gick till väga!

ser så roligt ut!

dedär e ett nice ställe , från sverige tar ni väl båt tilll helsingfors eller respektive åbo

Bussar går det säkert, men lättast är det väl med egen bil?

Studsmatte sa:
får man åka skis i en snowboardtunnel? :O
Funderade på det jag också, tänkt om man åkt långt som helvete också står det nå sura finska snowboardåkare och säger att pipen går sönder med skidor.
Kan knappast tänka mig det men kanske något ni borde kolla upp innan :)

Hehe, vuokatti ligger 30 km från staden kajaani, kolla på kartan så ser ni var det ligger, i östra finland. tror nog man får åka skidor där, iallafall har jag sett bilder där nån gör de.

bor ni i norra sverige borde det gå smidigast att bara köra egen bil rakt österut, från mellersta sverige tror jag det är närmast med båt till Vasa, sen buss eller tåg.. det går tåg till kajaani, därifrån går det säkert bussar till vuokatti.. lite skit bara att alla men ser pratar finska... men de kan nog engelska..:D

vi hade pipen för oss själva nästan hela dagen, som mest var där kanske 8 pers. förstår inte varför, för de var en skitgrym plats! jag gjorde även en recension på den under skidorter, kolla in när freeride updaterat..

//Jonathan

Jag ska nog åka dit en sväng, finns det lift eller måste man gå upp?
Blir typ avgörande för mig...

Har dom någon hemsida?

det finns en "lift" det är som en rulltrappa =) www.vuokatti.fi ! där borde du hitta =) åk me desamma, och stilla er abstinens =)

Tillbaka
Topp