Måste bestämma mig nu!!!

Sherpa

Ny medlem
Måste bestämma mig nu!!!
Om 24 timmar skall jag ha beslutat mig för vilka skidor jag skall investera i för den närmaste framtiden.
Väljer mellan två par lagg,

"Ross Bandit xx" eller "Fischer Alltrax 74" ????????

desperat behov av hjälp...

Tack på förhand

Måste bestämma mig nu!!!
Nu är det så här att eftersom Rossignol påstår att de är bäst i test som de gör i sin reklam utan att precisera i vilket test så föreslår jag att du köper Fisher, det e bra skidor, coolt märke...samt marknadsförs på ett saningsenligt sätt vilket e viktigt...

Go Fisher Go Fisher

Ps Tänk på att väljer du Fisher så åker du på samma märke som mig och bara det är en merit....hehe Ds

Måste bestämma mig nu!!!
Fischer tycker jag låter som ett bra alternativ.
Dom som jag känner som åker på årets fischer, ca tio st, är vad jag har förstått alla mycket nöjda.

Lycka till !!!

Måste bestämma mig nu!!!
Bandit xx är nog en av de fem bästa skidor jag åkt i hela mitt liv..
Har i år testat nästan alla skidor eftersom jobbet kräver det och jag blev glatt överaskad av rossen.
Lycka till o tänk på att nästan alla skidor som säljs nu är bra...

Måste bestämma mig nu!!!
Om du kommer fram till att du ska köpa Fischer..så köp inte dom utan ta ett par Head Supercross istället.
Supercrossen har ungefär samma egenskaper fast bättre helt enkelt. Alltrax är ju inte årets modell heller...om det nu spelar roll

Måste bestämma mig nu!!!
... är inget lätt val. Det är utan tvekan utmärkta skidor båda två i allmountainfreeride generationen.

Min bedömning är följande:

Bandit XX om du har en god teknik, åker fort och kraftfullt.

Alltrax 74 om du föredrar en lättåkt följsam skida och inte har behov att utnyttja skidan till bristningsgränsen.

Mitt val? Bandit XX, utan tvekan, men det innebär inte att Alltraxen är dålig, tvärtom, det är en kanonskida. Aftonbladet eller Expressen...

MVH/MM

Måste bestämma mig nu!!!
Aftonbladet eller expressen??? Självklart GT. Aftonbladet är för sossar och expressen för Wannabesthlm... Nej GT får det bli.

Ross XX, är finfina skidor som jag åkte på förra veckan på isigt underlag samt i pucklar. Har ej åkt på Fischer men Ross gör dig ej besviken.

Måste bestämma mig nu!!!
Kor telisar pa Alltrax 74. Klar favvoskida. Passar alldeles utmarkt for det mesta i nastan alla foren, hart som mjukt, pist och utanfor. Skulle kunna vara litet kvickare i kortsvang men toppen att kora snabbt och stort.

Kan tanka mig att de kan kannas litet mjuka med alpin utstyrsel om du kor aggressivt.

En fordel med Fischer ar dock att den ar litet ovanlig och du slipper ha samma skida som en massa frassar och andra jonsar.

//johanb

Måste bestämma mig nu!!!
Jag har båda skidorna, XX med vanlig bindning och Alltraxen med telis, tyvärr så kommer jag inte att ha möjlighet att prova alltraxxen föränn om ett par dagar.

Alltraxen är ju lite mer "snälla" skidor, och även lite billigare. Detta är inget negativt utan beror lite på hur man gillar att glida på sina lagg. Har även hört att dessa bör köras ganska fort :)

XX är ett par kul skidor som kräver en vaken åkare. Det gäller att hålla tungan rätt imund men när du gör detta och lägger dig ner ordentligt i svängen så kommer dom plöja genom snöhögarna som en bulldozer i ett paket lätt & lagom. Det är även lite twin-tip på dessa ifall du känner för å landa lite fakie, finns ju visserligen bättre jipp skidor än dessa, men man kan inte både ha kakan och äta upp den.

Vet inte vad jag ska säga mer, men jag kan hålla med om ovanstående författare och tillika broder, om att Head Supercross är ett schysst alternativ till Alltraxen. Supercrossen är väldigt farstabil och du behöver inte ha 100% kontroll, skidan kommer hålla dig kvar på backen iaf...

Hoppas du köper en skida du blir nöjd med!

Tillbaka
Topp