måste man dricka för att ha kul?

ja brukar dricka även om de inte känns kul för man ångrar sig ändå alltid alltid alltid om man säger nej. de handlar om att ha extremt kul.

nej det måste man inte..
jag tycker man ska dricka när man är med bra kompisar hemma hoss nån det är då det -är roligast annars blir det bara fel..

Skärpning!!!

Varför har alla dessa moralpredikningar ploppat upp under den senaste tiden!?!?!?

ja tur att man har friyttrandefrihet då :) man för tycka vad man vill:) ja har ockå roligt utan ja dryga mej bara

donsobon: jag ser inget samband mellan indentitet och drickande :S !?

Om Gud har skapat jorden och allt levande, har han också skapat alkoholen som ett smörjmedel för det sociala livet (;

"där tycker jag du har fel:p jag har kul med mina polare och vi dricker inte"

Ja du är ju bara barnet än så kom tillbaks när du är 18-20....

Det kan va kul och dricka det kan också vara mindre kul, beror mer på tillställningen och folket än på själva spriten, dock kan en riktigt spritfest rensa själen.

Utter:
"Ja du är ju bara barnet än så kom tillbaks när du är 18-20...."

så du menar att det bara är "vuxna" som dricker nu förtiden??

donobon: men du kanske märker att det är kul att dricka när du är e den åldern...

själv är jag "minderårig" men de är ju ingaa problems (;

jag ska inte säga att jag vet hur det är att dricka...för jag har aldrig druckit:)...men jag har sett många fulla som jag träffar när dom är "vanliga" och det är dom inte när dom druckit sig fulla. Det är det jag menar med "skaffa en identitet"...man är inte sig själv när man druckit, man blir nån annan och gör saker man aldrig skulle gjort om man var nykter.

jag anser att man behöver minst fyra erristoff, två sambouka och en tequila för att ha kul! det mår själen bra av!

donsobon, om du inte druckigt förr så kanske inte du ska yttra dig så mycket om det heller.. jag tycker iaf man får fan så mycket roligare med lite sprit i kroppen :)

i rätt sällskap behöver man inte dricka för att kunna roa sig eller andra...
i fel sällskap bör man inte dricka för att kunna ha roligt, för går de för långt vill inte jag vara den som blir ignorerad.

Man kan ju absolut ha kul även om man inte dricker! Gäller bara att man är självsäker. Drickandet framkaller de effekterna att man vågar göra det man inte vågar göra nykter. Personligen är jag ganska säker i mig själv så jag behöver inte massa alkohol för att våga dansa eller bjuda upp en tjej. Yeah, thats me aiight.

Jag menar helt enkelt att du inte borde dricka innan dess. Jag vet att alla kids dricker och det går neråt i åldrarna.

jag är en grym kvinnokarl i nyltert tillstånd, så när jag dricker rinner bägaren över och jag blir bara dryg och otrevlig.. man får hitta sin balans

För dom flesta är det ju inget måste att dricka för att ha kul - även om det i rätt sammanhang "hör till" på grund av vår kultur och gör vissa saker så mycket lättare.

Dom flesta här på freeride.nu dricker väl inte så mycket när dom och är ute och pumpar puder, men har nog jävligt kul ändå.

Men när det sen drar till afterski och sånt, ja då kommer alkoholen fram. Just för att dom flesta (speciellt nordlänningar) inte kommer på tanken att sjunga med till t.ex Anton aus Tirol eller dansa macarena i nyktert tillstånd. När man har druckit bryr man sig helt enkelt inte, och ofta mår man väl bra av att släppa loss och bara göra sånt man normalt inte skulle på grund av sociala regler och anseende och sånt.

Ska man orka gå ut och lyssna på radiohits och trängas med massa andra människor ska man fan vara riktigt jävla full för att ha kul...

Måste man dricka för att ha kul?

-Detta är en fråga som redan de gamla grekerna gick och klurade på, man kom dock snart på att man inte alls bara måste dricka för att ha kul, ganska snart gjordes upptäckter som gjorde gällande att det även gick bra att dricka för att glömma eller för att kort och gott imponera på sin omgivning.

Det har hela tiden drivits olika typer av mer eller mindre suspekta kampanjer i syfte att helt undanröja folks bortförklaringar till att INTE dricka, ett resultat av dessa kampanjer är att det idag, inom många kulturer är helt accepterat att dricka för att det är gott.

Kräftor kräva dessa drycker!

Afager: Du avslutade precis denna tråden, så jävla rätt sagt...

/Glenn, efter ett uteställe med kass musik, för dyr sprit så Ramlösan blev min vän, en Japansk och en Finsk utbytesstudent som var på tok för på och till råga på allt tråkigt folk.

Måste man vara 17 år för att få skriva så här sjukt meningslösa inlägg som inte har ett dugg med skidåkning att göra!?

just nu upplever jag alkoholens konsekvenser.... ont i huvet lider av allvarlig vätskebrist och en tjej ligger naken och sover bakom mig just nu... måste säga att jag helt klart är nöjd över igår :)

JAG HAR ALDRIG DRUCKIT! Speciellt inte denna kvällen. ...livet känns så meningslöst annars... Som om man bara vill bort. ..eller att något saknas... som en sup kanske?
Ett rimm:
Sprit är fint
Inget är finare än en vinflaskare
Mat görs med conjak
med potatis som recept kan man göra en drink med vodka is
Skål - öl!
Rimmigt värre!!

Senast ändrad:
Intressan böjning av vinflaska!

PS. Jag är bakis och är övertygad om att det hade varit roligare nu om jag inte hade druckit igår!

din hangover hade nog varit lite lindrigare om du sovit lite till...
stockholms nattliv kräver en rejäl fylla för att man ska ha kul, annars inser man hur pissigt jävla tråkigt det är

Hehe, ja man har ju sett idol någon gång, tyvärr. Människor utan självinsikt: "Men jag är ju bäst i världen på att rimma! Jag fattar inte, ser ni inte hur orden nästan smälter samman!!??"
Bakis idag, då får man avnjuta en DH tävling i solen i alla fall. Trött och bakis, idag är det kul!! Så svaret blir ju självklart då: JA man måste dricka för att ha kul!

Men loooooool , varför ta upp sånt här på freeride? Det här är en sida för skid/snowboardåkare , inte för nån jävla frågelåda om nått annat.. Jävligt dumt tycker jag.

Finns ju klara grämser inom detta området som man inte skall gå över!
Salongsberusad är ett bra ord :)

Tillbaka
Topp