mataffär i cham

Domme

Medlem
mataffär i cham
tja, undrar vad det finns för mataffärer i chamonix och om dom är dyra, är det billigare att dra en roadtrip till nån stor stad och köpa på sig en massa?

mataffär i cham
med tanke på bensinpengar och längden för roadtrippen så tycker och tror jag att det är mer lönt att köpa mat på plats. Så farligt dyrt är det inte

mataffär i cham
Lyssna inte på Ewasx, han har uppenbarligen ingen koll. Skaffa några wheels och dra ner till Carrefour i Sallanches, där är allt pinsamt billigt. Fyll upp bilen så den knappt kommer upp för backen tillbaka till Cham så har ni mat och öl för 2 månader framöver. Spar är rugigt dyrt, Super-U är väl ok men kommer inte i närheten av Carrefours priser.

mataffär i cham
Lyssna inte på Dave Spruce. Han har uppenbarligen ingen koll.

Har man gott om pengar så har man. Inte för att skryta men i mitt fall behöver jag inte bekymra mig för på vilken affär jag handlar mat.

mataffär i cham
Carrefour är riktigt bra, det är absolut värt att bunkra upp där, tar inte lång tid ner till Sallanches. Fiskpinnarna kostar i princip ingenting :), glöm dock inte att kolla upp hur mkt frys ni har...

Ewasx, vad ska man säga... du inser nog när du blir lite äldre... Det är nämligen både smart och ekonomiskt att handla billigt!!! Edit : Ganska osäker på om du kommer inse det.
Och om du sitter på obegränsade ekonomiska resurser, så borde du (eller din pappa) lära dig att man inte pratar om det. Kod.

Senast ändrad:
mataffär i cham
Carrefour i Sallanches är sjukt billigt och bra.
Lite prisexempel :

500g pasta = 4 kr

70cl vitt vin = 7 kr

70cl rött vin = 10kr

70cl Ivanov vodka = 60 kr (drinktips: 1/2 Ivanov, 1/2 1:ans apelsinjuice. klar att avnjutas.)

200g potatischips = 2 kr

På carrefour är den billigaste produkten alltid utmärkt med en stor röd 1:a. Så det är bara att hålla sig till 1:ans sortiment så kommer en månads mat och sprit lätt under 2000 kr för 4 personer :)

mataffär i cham
Kvalite kan dock vara värt att paya lite extra för, billigt är inte alltid bäst i det långa loppet
Käkar man skit i 15år får det konsekvenser, menar inte att allt billigt är skit men ganska ofta
Jag brukar ta med en frys full med älg,ren,fisk å lingonsylt( jagar,fiskar o plockar bär sommar/höst) om jag ska stanna länge på ett ställe

mataffär i cham
Eurospar finns i alla städer i EU du kan åka till vikket place som hälst i EU och dom har eurospar...Dom är billiga också:D

PIIS

mataffär i cham
Ta med en frys? Skämtar du? Du tar med en FRYS med älg, ren, fisk ch lingonsylt? Heeeelvete alltså. Nu är det ju så att alla har inte den möjligheten och dessutom är både 1ans (1er Prix) och även Carrefours egna varor i regel jääävligt bra grejer. Ska man köpa nåt speciellt kanske man får köpa dyrare men för bärs, toapapper, pasta, såser, tilltugg, vin, pålägg, diskmedel och annat sånt skit är det huuur bra som helst och ingen märker skillnad på en 1ans ost eller en svindyr "märkes-ost". Inte så jävla full man är där ändå hela tiden. Tryck bara i er vitamintillskott varje dag så kan ni äta i princip vad fan som helst i 4-5 månader utan att må märkbart sämre. Tro mig....

Eurospar? SPAR finns i Chamonix ja och det är den i särklass dyraste affären i byn.

mataffär i cham
haller med sprucan i stort; karroffen har bra, billiga(re) & framforallt MER grejer.

Annars foreslar jag att du lar kanna nan som driver rorelse i cham, de handlar namligen pa Metro nere i Passy (ligger i omradet typ under bron nar du sladdat ner for berget, svang av forsta avfarten innan A40:an (motorvagen) borjar.)

Dar handlar man for ex. moms priser, & da ligger tom karroffen i la!

Tillbaka
Topp