Matställe i Åre??

Matställe i Åre??
håller med freedrive att thaisson är sjysst ....mycket trevligt och inte extremdyrt som det brukar vara i åre ..

Matställe i Åre??
det beror på....hummelstugan har lätt den bästa maten...fast rätt dyrt-det ligger ju också uppe i backarna....annars håller jag med om att rautjoxa o thaison är bra...!!!ett hett tips annars är w:2...!!=) bon appetit!

Matställe i Åre??
Olympia grillen.
Snabbt och enkelt.
Man vill inte slösa värdefull åktid. Köp en burgare och smaska i dig på vägen upp i liften.

Smaklig måltid

Jeppe på berget

Matställe i Åre??
De finns väl inge bättre än broken efter en dag i backen, centralt ü bra pris, sitter just nu nere i st anton ü bara längtar hem, till üre ü broken, tänk ü glida in pü broken ü ta en taco salad ü en kall öl, de blir snart de kan jag lova...........mattias.........

Matställe i Åre??
Föreslår den lilla grillen som ligger på hörnet bortanför Torvis, bort mot den lilla el affären. Välkänt världens godaste kebabmackor där, Sweet!!

Matställe i Åre??
håller med om bustamons fjällgård, inte så mycket folk, gott käk och bra atmosfär.

Matställe i Åre??
Håller med de som sagt broken men om du vill äta i bacen så ligger ju olympia alltid bra till, särskilt om utegrillen är igång!!

Matställe i Åre??
Förra året så va W:2 lätt åres bästa ställe! Vet dock inte hur de kommer va i år eftersom de kommer vara nytt folk som driver stället.

Brukar aldrig äta i backen men annars är de hemmagjorda köttbullarna i Ullådalen suveräna, sjysst käk på Buustamon med men kanske lite dyrt.

Matställe i Åre??
Timmerstugan eller stormköket. Beror dock på vem som lagar maten.

Rautjoxa har Åres blaskigaste spaghetti! Haha!

Matställe i Åre??
Bästa stället är helt klart Broken!! (Nykter alltså) :))
Bästa fyllematen är ju annars kebabmackan. Oj oj oj vad god den är. Ni skulle sett den under "bartömmningsveckorna" 03/04 .. jag och en polare propsade varje dag att det skulle vara kebabtömmning. När vi efter jäkligt många dagars tjat fick det var den STOR.. !

Men som en parentes kan man ju nämna Fjällgården. Testa en Ceasarsallad.. Riktigt gott.

Matställe i Åre??
vafan... varför nämner ingen frukostbuffen på sunwing? Det e väl överlägset bästa fyllekäket om nåt, det e ju värt att dra till Åre bara för den

Matställe i Åre??
Här är mina åsikter om de backrestauranger vi har provat förra säsongen med bakgrund 40+ samt 2 tonåringar. vad som är "bäst" kan skilja en del..
1. Buustamon. Halvdyrt men hyfsad service, god mat och inte alltför bystat med folk och skön stämning
2. Hamrerestaurangen i Duved. Prisvärt, hyfsat käk, bra utsikt - men varför ingen ost på burgarana ? Går ej att ens beställa - dock rikligt med stripes.
3. Våffelstugan ovan tege (kommer inte ihåg vad den heter) Dyra våfflor, men med känsla och rätt fjällstämning, kok-kaffe.
4. Uteserveringen i stendalen. Korvklämma mm. Fordrar dock bra väder.
5. Hummelstugan- OK lunchhak, men utmärker sig inte förutom på avluftningen från avloppet när man kommer uppifrån...
6. Olympiarestaurangen - tja..varken eller. Känns som jobblunch.
5. Rautjoxa. Standard lunchhak med förra säsongen som sämst hittils. Kanske hade vi missflyt när vi var där men smaklös mat, knökfullt, ostädat, trasiga maskiner, vattning oboy, blaskigt kaffe, torra bullar..
6. Tegetornet. Dålig säsong - vi vände i dörren. Ölen dock OK.

Glömde Ullådalen med placering 4,5..

Sedan har väl kaffe/öl/oboy o andra drycker intagits här och där men det brukar funka vart som helst.
En känga till linbanecafeet som stänger köket innan man stänger stället - många sura miner har vi sett.

Bäst (valuta för pengarna) är ändå omsorgsfullt hemgjorda mackor med diverse ostar, salami,rostbiff mmm som intages i backen/värmestuga. Kaffe etc kan man handla på lämpliga ställen.
Nu blev jag macksugen igen..

Matställe i Åre??
broken lätt i backen finns ingen jätte bra resturang vore väll rautjoxa eller ullådalsstugan men det är långt dit från olympia

Matställe i Åre??
Hummelstugan har gått ned sig totalt efter att de bytte ägara till den här säsongen. Det är dyrt, mkt folk och Åres sämsta mat...

Matställe i Åre??
men jisses nånn som har varit på liten krog å käkat deras underbara pizzor eller ?
lätt dem goaste undertecknad har käkat !!!

annars gör man sitt eget käk tar med en spade och en sjuttis jäger å sen gräver man ner sig i en snödriva med sydläge :) bättre än så blir de nog inte...

men de är klart broken är riktigt bra dem med !

Matställe i Åre??
Jag skulle ju kunna säga bykrogen, den ligger ju nära backen (vid macken bredvid kabinbanan och wm:6) och man får typ äta hur mycket som hälst..men ett problem..jag har aldrig varit där..men jag känner en av ägarna och några av mina kompisar har varit där och de säger att de är jätte bra och gott och de har eller ska börja göra pizzor som ska kosta 70 kr styck..inte såå dyrt...men annars broken..lätt!!!!

Tillbaka
Topp