Mayrhofen 07/08

linder

Aktiv medlem
Mayrhofen 07/08
Är det några härifrån som ska dit?

Jag är grymt sugen på att åka men vet inte om det blir av om man inte får tag på några att åka med ...

Senast ändrad:
Mayrhofen 07/08
Tjenare

Jag är lite inne på Mayerhofen eftersom det hade varit kul att inte följa strömmen och åka till St. Anton eller Bad Gastein. Hur har du tänkt dig resan? Jobba eller bara glida? När tänkte du dra ner och hur länge funderar du på att stanna?

Mayrhofen 07/08
Tja, jag ska till Essen motorshow den 29 nov - 1 dec... har i tankarna att man bara skulle packa när man kommer hem och sen flyga ner typ 4 dec eller nått...

Det va väl tänkt att man skulle hitta ett jobb som inte stör skidåkningen direkt :)

Flyget kostar väl runt 1300 om man vill åka på förmiddagen.

Jag har hittat flyg för 800kr men då kommer man ju ner på kvällen och då känns det som allt med transfer från münchen till mayrhofen + hitta boende för natten blir lite jäktigt :)

Mayrhofen 07/08
OK, jag ska resa runt lite i världen nu i höst. Åker om en vecka och kommer hem 16e december och hade tänkt att åka ner så fort jag kan efter att jag har kommit hem. Packa om väskorna och köpa nya boots.

Åkningen är ju definitivt viktig så det blir till att jag kvällsjobb.

Jag har också tänkt mig att försöka flyga så långt jag kan och sen tåg eller dylikt. Flög i vintras när jag åkte ner och betalar man skidfrakten kan man alltid packa ett fodral fullt med grejor...
Funderar faktiskt också lite på att skaffa mig en rostig bil, skippa att försäkra den och sen kunna packa så mycket jag bara vill. Det återstår att se hur det blir med den saken.

Mayrhofen 07/08
Ah du har varit nere förut alltså :D

Jag har tänkt på det där med alla väskor .. det blir ju reseväska, pjäxbag, skidbag + handbagage.. vet du hur sånt funkar? :P

Mayrhofen 07/08
Mm, jag var i Saalbach i 3 månader i vintras. Hade skit kul för övrigt.
När jag åkte ner hade jag en resväska, ett sprängfyllt boardcase, en pjäxbag och en ryggsäck. Detta var tyvärr lite mer än vad jag klarade av på ett behändigt och icke-pinsamt sätt utan älgade runt på flygplatsen och till bussarna och såg ut som en piccolo som försökte tjäna in lite tid genom att ta alla väskorna på en gång.

Du skrev skidåkning så antar att du åker skidor och då är det svårt att inte ha en pjäxbag eftersom fodralet är litet men ett tips är att se om du kan ha pjäxbagen på ryggen och sen skippa handbagage och stoppa det nödvändigaste i fickorna eller i en plastpåse.

Fördelen med flyga är som sagt att om man betalar för skidfrakt, tror att det kostar ca 2-300 får man ju ha ett skid/snowboard fodral och en pjäxbag. Däremot vad många inte vet är att skidfodralet får väga 20 kg precis som resväskan och de brukar inte vara kinkiga med hur mycket man stoppar i det (så är mer för tjuriga transferbuss-chaufförer).

Får du inte med dig allting som du vill ha utan att ta ett handbagage så ta med ett. Jag var borta i 14 veckor och några timmars slitande och baxande är pissigt när det beger sig men tråkigt att inte kunna ha med sig det man vill...

Har du hört mycket om Mayerhofen, varit där eller hur kommer det sig att du vill just dit?
Själv läste jag lite om det i STS ktatalogen och tyckte att det verkade trevligt... =)

Mayrhofen 07/08
Låter ju toppen med skidfrakt!

edit: min pjäxbag kan man ha som ryggsäck och när man åkt iväg en vecka så har jag haft pjäxor, handskar, strumpor, hjälm, goggles, reserv stoppers och annat smådrös i den så den är hyffsad stor :)

Jag va i mayrhofen på påsklovet förra året, tar inte överdrivet lång tid därifrån till glaciären samt att penken som är lokala backen har as fin park + bra pist åkning om man nu skulle vilja åka pist...

Staden i sig tyckte jag va mysig + att det fanns många bra affärer :)

Sen har man kompisar som kommer ner till mayrhofen under sport och påsklovet

Senast ändrad:
Mayrhofen 07/08
Mmm, skidfrakten är en riktig höjdare. Din pjäxbag låter ju himla bra också.

Läste lite om Mayerhofen på internet och de verkar ju ha en riktigt schysst park.

Mitt enda problem är bara att jag som sagt inte är hemma i Sverige förän 16e december och ska efter det försöka ta mig ner ohc juletider är ju inte alltid bäst när det gäller resor.
Fast på något sätt löser det ju sig för eller senare...

Något bra nattliv i Mayrhofen? Vill inte framstå som någon partyråtta men det är inte i backarna man brukar lära känna andra säsongare utan i baren... + att när man bara gör saker man tycker är roliga hela tiden så räcker det med att sova 30-40 timmar i veckan =)

Mayrhofen 07/08
Happ nu blev säsongssatsningen inställd typ...

Men satsar på att komma ner iaf v7,8,9,10,11,12 och skippa att jobba.. åker bussresa ner och bussresa hem...

Parken i byn är ju Burton Parken och den är grymt bra, jag va ju som sagt nere v12 i år och den stora parken va ju klockren bara att man inte vågade hoppa direkt (provade det första och det va stort o skit bra) och i lilla hade hoppen smällt ner ordentligt då alla åkte där :)

Men kan tänka mig att när vädret är mer passande (alltså inte 20 grader + och vattenpölar i liften) så är nog den parken perfekt den också! Gick dock att snurra både 1 och 2 varv samt bakåtvolt på det som va :)

Utelivet så finns det 3 ställen som vi va på..

Arenan samt Slüssel, Vi va på slüssel då arenan bara va öppet på onsdagen (då det inte va högsäsong) det va ett riktigt nice ställe med bra musik förutom några fåtal gånger då dom skulle spela österikisk hiphop?

Arenan spelade bra musik men saknade basen ... mycket house men ingen bas .. kändes bara b .. + att garderoben va inte öppen... Fast på högsäsongen har dom ju öppet varje kväll så då lär dom ju ha garderob samt bättre koll på ljudet

Och afterski stället ICEBAR som ligger precis vid kabinbanan i byn.. det är grymt fast lite litet :)

Dom som fixar bussresan dit ner är Clip på freeride samt hans farsa och här står lite om vad han tycker om detta ställe http://www.restillmayrhofen.net/info.html

Sen har Moreboards en affär i mayrhofen som är najs.. dock åker man ju inte på säsong för att köpa kläder, prylar o utrustning men det är ju alltid ett plus

Senast ändrad:
Mayrhofen 07/08
Jag kor ner runt den 24 Januari. Nagon som vill hanga pa? Har plats for 2 personer. Delar kostnader for bensin, bro och farja.

Mayrhofen 07/08
Jag kan informera er om att burton har inte parken i år, det är vans som tagit över den. Men det kommer nog vara lika bra för det. Ses!

Mayrhofen 07/08
Någon som har en sängplats kvar i eller i närheten av Mayrhofen så är jag väldigt intresserad!

Hör av er ASAP isåfall.

Tillbaka
Topp