Mayrhofen 2011/2012

Schulisch

Medlem
Mayrhofen 2011/2012
Hejsan!

Nu är boendet bokat i Mayrhofen, vi är 3 pers och söker ytterligare en skön varelse som vill åka bräda/skidor
Det är en tvåa med balkong och gotte läge. Vi drar ner i början av december, och drar hem någon gång i april.

är du sugen, hör av dig! :)

Peace!

Mayrhofen 2011/2012
Vad ligger priset på en sådan plats? Känns som det borde vara makligt dyrt, eller?

Mayrhofen 2011/2012
Okej, är det en klumpsumma man betalar eller är det uppdelat i mindre summor?

Mayrhofen 2011/2012
Bor ni centralt i Mayrhofen eller? Va de lätt o fixa boende där hemifrån eller e de kanske bättre o reka boende där nere? :)
peace

Mayrhofen 2011/2012
Vi är två tjejer som bokat resa ner till Mayrhofen den 1 december och tänker stanna hela säsongen. Vi är dock 2 stycken som sagt.

Mayrhofen 2011/2012
Tjena!

Jag är extremt taggad på att följa med! Det enda jag behöver är ett Ja egentligen!
Skicka ett pm, mail eller vad som helst om det fortfarande finns en plats kvar så kan jag skicka ett mail med några rader om mig själv och en bild!

Hör gärna av er snarast då det börjar bli lite bråttom :)

mvh Majk

Mayrhofen 2011/2012
Jag tänkte också ner till Mayrhofen nu i december nån gång. Ska bila ner med en polare som ska jobba där och han har boende genom jobbet men jag tänkte mest bara ta det lugnt och åka så länge jag har råd :P
Hänger gärna på om det är nån som har en plats ledig i nån lägenhet!

Mayrhofen 2011/2012
Hejsan, jag är intresserad av dela boende från någon gång i februari, vet att det kan vara svårt att hoppa in i ett boende mitt i säsongen men om det går ändå så skicka ett pm.
Ha det!

Mayrhofen 2011/2012
Tjenare! va dålig fart det var på den här tråden, tänkte kolla lite vilka fler det är som ska ner till Mayrhofen i år :)

Vi är två killar från Hudiksvall som drar ner i mitten av februari, det här är min andra säsong :)

Vart ska ni bo?

Peace!

Mayrhofen 2011/2012
Jag och min polare Hanna drar ner om en och en halv vecka. WE ARE SUPER EXCITED. Vi har boende i en vecka på Gasthof för att under tiden leta långvarigt boende.

Vi syns!

Mayrhofen 2011/2012
Gött, ja o två polare drar ner på torsdag! SKa boka hotel imorn o ha tills på måndag eller nåt medans vi också letar boende! :)

Mayrhofen 2011/2012
Jag drar typ om en vecka. Tar vel bara och slenger mig in i not hostel den forsta tiden och fragar runt efter mer stabilt langvarigt boende. Seg till om ni hittar not. Syns der!

Mayrhofen 2011/2012
hej allihopen. jag å min polare är där nu, kom igår å bor nu i dorms på gasthof vilket är soft. vi har lämnat ut cv och gått runt å hört, det är inte så lätt som många verkar tro. typ alla ställen är redan fullsatta, och boende är skitasvårt att fixa. finns agencys men dom vill antingen hyra ut längre än en säsong å lägenheterna en vecka i taget.

vi tänker typ ge det två veckor men om det inte löser sig så får vi dra vidare.

Mayrhofen 2011/2012
Mayrhofen är ju inte direkt en stor världmetropol, kan ju verken finnas sådär svinmycket jobb eller boenden för ett par månader. Ja så vidare man inte bokar en lägenhet redan nu inför nästa år.

Mayrhofen 2011/2012
jobb verkar ändå rätt så okej att fixa, men för att få ett jobb kräver dom ju att man har ett boende, förståeligt nog. och det är boendet som är kruxet. men vi är rätt många här nu som sitter i samma båt, men tror å hoppas att det kommer lösa sig tillslut! ingen snö här för tillfället så det är ju rätt dött förövrigt.

Mayrhofen 2011/2012
Är i Mayrhofen nu och har boende ett par dagar till framåt. Vi har åkt runt med bil i två dagar nu och frågat på barer om tips, knackat på alla möjliga dörrar och varit på flera orter runt omkring utan napp överhuvudtaget. I princip alla hyr bara ut veckovis, och hyr dom ut längre så är det fullbokat sen evigheter tillbaka.

Någon som har något tips att komma med? Börjar luta åt att åka nån annanstans...

Mayrhofen 2011/2012
Någon som är där nere som har lite bättre koll på vädret? Iaf lite bättre än vad man ser på internet. :)

Jag, Schulischoch 2 till kommer 2 dec :D

Senast ändrad:
Mayrhofen 2011/2012
Fråga efter nummer till en kille som heter Andy och har hand om boenden på turistinformationen. Dom borde ha hans nummer. Om han har något så lär ni få bo bort mot schwendberg, men det är ju alltid något om ni vill stanna i Hoff.

Mayrhofen 2011/2012
Martin du bodde me Croyarna förra året va? Bodde ni på gasthof eller ma andy eller var bodde ni?

Mayrhofen 2011/2012
Fanns de fler boenden där ute i Bichl? Funderar på om vi ska åka dit o leta typ. Förutom ludde verkar de inte gå o hitta boende i stan liksom så Bichl hade ju kunnat vara asbra.

Tillbaka
Topp