MAYRHOFEN Säsong 09/10

MAYRHOFEN Säsong 09/10
tjao! 6 dagar kvar nu..
Nån som har koll på bra och billigt bredband (mobilt förmodligen) och kontantkort där nere?
När ska ni andra ner? Tror vi kör 11 tiden på måndag från Ängelholm Skåne

MAYRHOFEN Säsong 09/10
A1 säljer mobilt bredband. 79 euro för modemet, 1gb surf ingår. Därefter kan man ladda det med 1gb för 20euro. Finns att köpa på posten i Mayrhofen. Annars är ju restaurangen uppe i Penken ett hett alternativ om man har laptop. Gratis snabbt internet är och kommer alltid vara det bästa. Schyst att kunna avlägga en vilodag uppe i Penken framför laptopen och avrätta sina eventuella internetärenden.

MAYRHOFEN Säsong 09/10
AAAAAH REEESFEBER!! PÅ MMÅNDAG ÅKER JAg OCH JOPPE!! NAAJJSSS!!! SJUUUUKT!!! SNÄLLA SNÖ, BÖRJA SNÖÖÖAA DÄR NEREE DÅÅÅ!!!!

btw , vilken tönt tråd serre chevalier är, de "tävlar" med oss om att ha flera inlägg och va populärast här på forumet! haha vad ska man säga om det liksom...

NAJJJJ VI SKA HA SÅ JÄKLA BALLT!!!! INGEN SNÖ = MER FEST MEN VA FAAAN DE SKA VA LIKA MKT FEST SOM SKIDÅKNING FÖR FAN!

Jag hoppas caps locken gav in rätt effekt ;)

MAYRHOFEN Säsong 09/10
Gasthof zillertal hostar gratis internet också. Dock är det inte det snabbaste under mulna blåsiga dagar när alla slitna säsongare sitter och facebookraggar där.

Hur kommer ni ner nicole? Vi drar bilen på måndag eftermiddag och är nog nere på tisdag morgon. Är det ingen snö blir det öl direkt!

MAYRHOFEN Säsong 09/10
Jag och pojkvännen kom ner igår..inte en endaste snöflinga, men börjar bli småkyligt. fint väder med. ska ut och söka jobb nu..ses:D

MAYRHOFEN Säsong 09/10
Croy ni kanske vill köra inom Ängelholm.. vi kör nog också måndag eftermiddag.. har boendet from. tisdag:)
SannaC gött snack att de börjar kyla ner.. Puder i Val Thorens i förrgår ju.. men de ändrar ju snabbt i alperna..
Har alla skrivit CV eller? Engelska eller Tyska?
Kanske skulle sätta sig ner å skriva sina "stora" meriter här i livet:P
Had

MAYRHOFEN Säsong 09/10
Cv är får dom som inte har tillräckligt stort leende i alperna! :D har aldrig hört talas om nån som behövt lämna in cv för att få bli diskplockare iaf. Vill du jobba i någon affär eller liknande kanske det är bra men då bör du nog även snacka flytande tyska (Vilket kanske är en egenskap du besitter hasse? Såfall är jag din bff med en gång!)

Vi kan ju slå en pling när vi rullar från gbg så kan vi ju försöka timea samma färja från helsingborg eller nåt :)
Skicka ett sms till 0735709750 så har jag ditt nummer!

peace!

MAYRHOFEN Säsong 09/10
enligt alpmännen uppe i bergen så ska snön falla den 3de december!!! :D:D maaan I hope they're right!'

åååå snart åker viii! e d nån mer en jag och johanna som tar tåget den siste november?

MAYRHOFEN Säsong 09/10

Utsikt från fönstret, ser ut att bli en fin dag idag, men byn är död så skynda er ner och förhöj stämningen =)

MAYRHOFEN Säsong 09/10
Hallå allesammans!
Jag är en go och glad 22 årig kille som lämnar tryggheten i Oslo för att köra en efterlängtad säsong i Mayrhofen. Tänkte checka här på tråden om någon har en plats i nått boende eller vet någon man ska kontakta?
Jag såg att några rekomendera en man vid namn Gerber Andy,finns det några möjligheter hos honom tro?

All hjälp välkommas varmt! :)

MVH

Samy

MAYRHOFEN Säsong 09/10
jag och johanna kommer bo på parallell gatan med Scotland Yard pub. när och bra! var ligger schenkenberg? långt ifrån mayrhofen eller?

MAYRHOFEN Säsong 09/10
ah, vart ni ska bo vet jag på ett ungefär. Maria och dom fick den lägenheten ist för mig och mina polare förra säsongen ;)
schwendberg ligger upp på berget från hippach. så kanske är 8km upp till där vi bodde förra året.

MAYRHOFEN Säsong 09/10
Ni som har kommit ner, hur ser det ut för oss som tänker ta sig ner och söka boende på plats? Någon som hört eller sett något? Om någon redan fått tag på något när de kommit ner eller så?

Kanske ngn vet om något boende för uthyrning, skriv mig gärna ett pm :)

Ses där nere, Peace!

MAYRHOFEN Säsong 09/10
Joller sa:
Ni som har kommit ner, hur ser det ut för oss som tänker ta sig ner och söka boende på plats? Någon som hört eller sett något? Om någon redan fått tag på något när de kommit ner eller så?

Kanske ngn vet om något boende för uthyrning, skriv mig gärna ett pm :)

Ses där nere, Peace!
Tyvärr verkar boende va sjukt svårt o få tag i här... Jag styrde boende genom mitt jobb.

Kan ju meddela att jag hört att det ska komma en del snö i veckan! Hurra!

MAYRHOFEN Säsong 09/10
croy vi drar nog lite senare.. dom kör 11 från hedemora så vet inte om dom blir för sena till ängelholm.. när kör ni? ha d !

MAYRHOFEN Säsong 09/10
18 h sen drar man! fan va skoj det ska bli!

Hazz-----> jag, croy och hmm någon till Martin tror ja han hette pyser från göteborg vid 16 tiden. Känns som det är fest på tisdag.

had!

Senast ändrad:
MAYRHOFEN Säsong 09/10
Oscar då kanske vi kan ha sälle när ändå.. de e väl en 75 mil från hedemora tillängelholm så dom bör ju va här vid 18-19 tiden så!
hade vatt gött för ni kan ju vägen

MAYRHOFEN Säsong 09/10
ja du geografi e ju inte min största talang :P men ska snacka med de andra gubbarna va de är sugna på! men vore ju störtskönt med gemensam åkning. Men Rikard har ditt nummer eller? för i så fall kan vi ju styra upp allt sånt imorgon innan vi åker.

MAYRHOFEN Säsong 09/10
ne lugnt ingen koll på var hedemora ligger heller.. men ängelholm-sälen är 75 mil och är ju 7,5 timmar i 100 km i timmen alltså halv 19 så borde ju funka om ni inte kör allt för snabbt:)aa skickade till honom sov gött

MAYRHOFEN Säsong 09/10
Halloj...

Vi är tva personer som kom till mayrhofen igar, Vi letar boende för fullt och det verkar inte vara det lättaste..jävligt surt...Om det är nagon som har plats för tva eller har tips vart man kan leta, ring gärna NU!

Niklas +4673 53 49 835

MAYRHOFEN Säsong 09/10
svurta sa:
Halloj...

Vi är tva personer som kom till mayrhofen igar, Vi letar boende för fullt och det verkar inte vara det lättaste..jävligt surt...Om det är nagon som har plats för tva eller har tips vart man kan leta, ring gärna NU!

Niklas +4673 53 49 835
vi trodde det skulle funka så förra säsongen. mitt tips är att göra som vi gjorde och försöka boka 1 månad i taget..

MAYRHOFEN Säsong 09/10
RickardmedlemCroy sa:
Är det någon som vill köpa en tågbiljett till mayrhofen 8e januari?

Biljetten gäller från göteborg till jenbach (man kan självklart hoppa på någonstan mittemellan), som ligger strax utanför mayrhofen. Därifrån kan man antingen ta ett litet dieseltåg hela vägen till mayrhofen för några euro eller så kan någon komma och plocka upp dig med bil kanske? Tar bara 20 minuter att köra.

Jag köpte biljetten för 632 kr för några dagarsen, men så råkade jag vinna Make it Happen igår så ska på final i kläppen v.2 och kan därför inte använda biljetten (den år inte att avboka).

Så vill ni komma billigt till mayrhofen så hör av er, ni kan få den för 400kr.

(Jag vet att man inte ska sälja saker i forumet men alla som ska till mayrhofen är ju samlade i denna tråd så det borde väl va okej)
Var bokade du biljetten?

MAYRHOFEN Säsong 09/10
Hazzilassi, sweet! :)

Men hur är det med Eggalm, Rastkogel und Penken? Vill de öppna 5.12 och hur är offpisten där? Hur mycket snö och var ligger snön?

Tack!

MAYRHOFEN Säsong 09/10
hejsan! vet inte hur de e där.. liftkortet gäller inte förrän 5 december men vi kunde inte hålla oss så stack till tux idag:D
snön börjar från ungefär 500 meter ovanför mayrhofen men den kommer längre å längre ner så blir nog penken på lör!
Schredddd

MAYRHOFEN Säsong 09/10
Tja!!
Nu är det klart att jag kommer ner en sväng iår igen!
Drar ner nästa helg! Och kommer bo på samma ställe som förra året.. Mitt i Mayrhofen! Verkar som om det blir lite fler folk denna säsongen..
Ses på Scottis!

MAYRHOFEN Säsong 09/10
Fan bara 1 dag kvar nu. me and my crew dundrar ner på lördagmorgon!
Mustache monday på måndag antar jag! eller?

Seya dudes!

MAYRHOFEN Säsong 09/10
Jag har snackat lite med några som jobbar på Gasthof och vi funderar på att göra om det till "facial hair friday" och göra det lite mer officiellt. Vi får se lite va som händer framöver på den fronten. Men det kommer iaf vara någonting med spritpenna i ansiktet inblandat!

Ni som inte hunnit ner ännu kan jag fresta lite med min videoblogg http://rickardcroy.wordpress.com/

Peace

MAYRHOFEN Säsong 09/10
Jag har snackat lite med några som jobbar på Gasthof och vi funderar på att göra om det till "facial hair friday" och göra det lite mer officiellt. Vi får se lite va som händer framöver på den fronten. Men det kommer iaf vara någonting med spritpenna i ansiktet inblandat!

Ni som inte hunnit ner ännu kan jag fresta lite med min videoblogg http://rickardcroy.wordpress.com/

Peace

Tillbaka
Topp