Mayrhofen?

Mayrhofen?
Verkar ju bli ett bra gäng med svenskar även i år då!
Hade gärna åkt tidigare med men jobbet är lite i vägen där tyvärr...
Kommer förhoppningsvis neråt i början av februari.

Mayrhofen?
Vi är fyra som kommer ner i januari och stannar mars ut.
Hoppas det blir en toppenvinter!
(Ja, och eftersom jag är från götet så blir ni inte ensamma om att fundera över vad gött mos kan tänkas heta på tyska :-)

//

Mayrhofen?
jo vars.

Jag och en polare "GRAN" åker ner i mitten på dec, boende å jobb är klart =)
Har dock inte bestämt oss för hur vi skall åka ner, funderar på att köpa en bil.. ingen som är sugen på att splitta bilkostnad och åka med?

Mayrhofen?
tjenare

Jag har precis kommit ner till Mayrhofen.
Det visar sig att skidskolan jag skulle jobba i inte kan ge mig ngt jobb.
Jag har dock nu lyckats styrt ett jobb pü en annan skidskola.
Men de kunde tyvärr inte fixa ngt boende.

Sa det kanske är ngn som som har en plats över, eller ngt tips om var man kan hitta ett boende.

//David

Mayrhofen?
Djeet sa:
Ett tips för den som inte är kräsen när det gäller boende är en gubbe vid namn Ludwig Kröll som driver ett -* hotell där nere, ligger mitt emot bästa krogen i stan som är knökad med folk alla dagar från klockan 9på kvällen.
På det hotellet bor alla sesongare i mayrhofen typ, kostar 10 Euro/natten för ett rum.
Annars kan man lägga till sig på Mayrhofens hemsida som lägenhetssökande, här:

http://feratel-mayrhofen.concentrator.net/show_poolrequest.asp?LT=2

Eller så kan jag se om det finns plats där jag ska bo när jag kommer ner i slutet av veckan.

Hur är snöläget och temperaturen där nere? Är där något folk i backarna än?

Mayrhofen?
jag och gran åker bil ner nästa måndag, den 18:e alltså. Vi har nog en extra plats eller två om nån behöver skjuts..
annars så ses vi där nere =)

bra bra hej

Mayrhofen?
Verkar vara bra med folk som ska ner!
Är det någon som är nere som har extra boende över. En sängplats att slänga in en liten överbliven halvstockholmare i?

Jaja, kör hårt gott folk!

Erik

Senast ändrad:
Mayrhofen?
Verkar vara bra med folk som ska ner!
Är det någon som är nere som har extra boende över. En sängplats att slänga in en liten överbliven halvstockholmare i?

Jaja, kör hårt gott folk!

Erik

Mayrhofen?
Hei!

Jeg skla ned til Mayerhofen i Januar og Februar. Lurte på om noen av dere visste om en offpiste guide i bok form for Zillertal området?

På forhånd takk!

Mayrhofen?
En rolig grej med Mayrhofen är att halva anläggningarna i Fügen finns med i Googleearth, så detaljerat att man kan se spåren i offpisten! Hela Hintertuxglaciären är med också.

Tillbaka
Topp