Med eller utan Hjälm?

Med eller utan Hjälm?
dyrt med hjälm.. ;) nejdå.. jag använder hjälm när ja hoppar å kör hårt helt enkelt. men använder inte om ja bara tar det chill i backen.. fast även om man tror man har kontroll så kan nån jäkel komma och köra på dej så man borde ha hjälm hela tiden.

Med eller utan Hjälm?
Maxi_Smith sa:
hjälm:

SÄRKET!!

när jag åker skidor går jag alltid stort, det finns folk som tännker -ähh jag tar inte hjälmen ida för ja ska inte göra not nytt, ja ska bara nöta på de ja redan kan. hur tänker dom? varje dag ja åker skidor så försöker ja lära mig nya grejer. och ja hatar verkligen å inte köra ett trick för att man inte tog med sig hjälm, eller att sitta i rullstol resten av livet för att man inte tåg med hjälm.

.
aah de e inte speciellt najs dom dagarna man måste sitta i rullstol för resten av sitt liv, dom dagarna är riktigt jobbiga

Med eller utan Hjälm?
eeey.. töntigt å töntigt utan hjälm.. kan väll va skönt när man bara glider i pisten ;)

Med eller utan Hjälm?
Till och med jag har skaffat vurp-ollon nu. Som ocool 40-åring som åkt i 34 år har det länge känts som ett barn- eller tävlingsattribut med hjälm, men det var riktigt skönt att ha den på skallen:
sitter där den ska, utan att vridas/åka av/klia;
varm, men ventilerad;
ingen fara med smågrenar längre, bara att böja undan snoken....

Tjocka Farbror Old School

Med eller utan Hjälm?
jag tycker att man borde ha hjälm, i alla fall när man hoppar i större hopp. om man chillar å bara hoppar små-hopp eller bara åker, kan man möjligtvis åka utan hjälm.

Med eller utan Hjälm?
det är väl coolare utan men man e inte så cool när hjärnan ligger i snön

Med eller utan Hjälm?
Jag säger som adam falk:
"ALLTID hjälm, glöm inte det"

detta har jag fått hört av vår egen jeppenator varje dag dåå ja tar av mig hjälmen för att kunna lyssna på musik med hörlurarna och chilla i pisten utan att sattsa!!!

Och så kom denna dag då jeppenator kör UTAN HJÄLM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

view.php

view.php

204a0dsu

nu jävlar jeppe! dålig stil av jeppenator!!! ja kommer h8ta på dig i många år för de här!!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp