Mégeve, andra svenskar?

Frenchlover

Ny medlem
Mégeve, andra svenskar?
Salut!
Jag jobbar som aupair i Mégeve nära Chamonix och undrar om det finns några andra aupairer eller svenskar
i allmänhet som vill ses för skidåkning eller afterski osv? :) Här finns maaassor av franskaturister samt från schweiz men
har inte träffat många svenskar.. // tjej från stockholm

Mégeve, andra svenskar?
hur långt har du till cham? här är vi många svenskar :P

Mégeve, andra svenskar?
40 min om man kör bil, 1 h med buss.

väldigt tunt på folk som ens pratar engelska i megeve, har lite blandade vänner (inga svenskar) som jobbar där uppe..
generellt kan man väl säga att megeve är ett ställe för snuskigt rika fransktalande nationaliteter och ryssar...
bättre park än chamonix och ingen puderhets är dock ett +

Mégeve, andra svenskar?
Haha fan va fett. Inte många svenskar som hittar till Megeve. Föräldrarna bor där och jag är där också titt som tätt. Dock just i år är jag på säsong i St Anton, dyker nog upp där kanske vecka 11 när jag har lite semester.

Jävligt härligt ställe, älskar det verkligen. I princip den bästa maten man kan hitta i alperna och faktiskt jävligt bra åkning.
Det finns ett fåtal svenskar där som jag känner, men de flesta av dem jobbar i Geneve och är endast uppe över helgerna, man brukar hitta dem på cinque rue ;)

Njut =)

Mégeve, andra svenskar?
det tar vel nån timme med buss till chamonix.. jo "överklassen" hägrar här kan man vel säga, priserna ärgenerellt väldigt höga.
Ja det är underbart här! det är mysigt med den medeltidastadskärnan ,fyra olika områden för att åka skidor och ett bra utbud av klubbar och barer :) just nu är det liksom i resten av alperna en brist på snö.. alla bara väntar.@ aelgen: du kan ju hojta om du har tid att ses n'nkväll när du är här! haha :)

Tillbaka
Topp