MFD Alltime Touring Binding Plate

Lee-nus

Aktiv medlem
Hej forumet!

I mitt sokande efter nya prylar hittade jag denna, kallad MFD Alltime Touring Binding Plate som jag inte sett forut! Ar detta old news eller? Hittade inget pa forumet, annat an en ynka kommentar. Nan som har kikat, kant, eller kanske rentav testat denna? Om inte, vad tror ni? Har den nan framtid och ar det nat att testa?

Fire away!

Senast ändrad:
Det är ingen Salomon produkt, utan ett företag som heter MFD, de gör touring plattor som matchar flera olika bindningar. Är avhandlad tidigare om jag inte minns fel.

dannedieharder sa:
Det är ingen Salomon produkt, utan ett företag som heter MFD, de gör touring plattor som matchar flera olika bindningar. Är avhandlad tidigare om jag inte minns fel.
ja, dra pa trissor, det missade jag helt. far redigera omedelbart.

JL76 sa:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=74709#r843820

Det stora problemet enligt mig är vikten (1200g är för mycket), sen är priset åt helvete också, kör nog hellre med trekkers isåfall.
instammer till fullo. fast duke isallet for trekkers da... :)

Argumenten för denna grej är väl att du kan ha vilken bindning (nästan) du vill i den istället för att vara förpassad till enbart marker om du vill ha vanliga pjäxor (debatten om marker har avhandlats fler gånger än fan har själar i helvetet). Förutom det så tillåter konstruktionen att skidan flexar fritt, dvs man slipper ha en död zon under foten. Om den dessutom håller bättre än duke så är det ett uppenbart plus. Priset och vikten kan diskuteras i oändlighet.

Personligen anser jag att detta är alternativet för den som vill ha en bindningssetup med prio på funktion utför, men som man fortfarande kan gå med emellanåt. Ska man mest gå på tur så är det väl dynafit som gäller i alla fall.

Dessutom så ska man nog inte se detta som ett kul tillbehör när man köper nya lagg och bindningar, utan snarare som att man redan har utrustning men vill addera gå-funktion utan att behöva byta sina älskade Look/Salomon/Tyrolia(?).

För övrigt borde väl priset falla några steg när produktion och försäljning väl kommer igång, produkten är ju trots allt ny och snubbarnas budget är väl inte direkt i samma klass som de stora företagen...

Blev lite längre än jag tänkt mig, men så kan det gå... För övrigt borde väl rubriken vara MFD etc?

Notosai: den väger mer än Trekkers och kostar dubbelt så mycket, vad är intressant med den?
Du kommer alltid ha 1200g extra på skidan oavsett om du turar eller ej och du behöver dessutom lyfta dem i varje steg?
Helt ointressant produkt enligt mig.

Tillbaka
Topp