Min första 360, tips tack

svampish

Ny medlem
Hejsan !
första inlägget etc så; hejsan allesammans =)

Har dumt nog sagt till min kompis att jag kan göra en 360 (normal, inga klurigheter) men det kan jag ju inte.
Har inte tyckt om att hoppa förrän nu då jag blivit intresserad. Så istället för blåsa av lögnen ska jag försöka klara en 360 ist !

Kan åka skidor nånstans mellan bra & mkt bra så jag är inte amatör rent skidmässigt alls, bara inte hoppat och trixat förr.

Har 3 veckor tills jag åker iväg och sen har jag __5 dagar i backarna__ att öva innan jag och min polare möts.

Så vad ska man tänka på och hur övar man sig bäst?
Behöver mest tips på hur man ska göra det bäst och "före-hoppet" övningar, annars är det la mest åka->snurra->landa

Tack på förhand och hoppas ni överser min amatörnivå ^.^

ohoojj ,sry letade nog inte i forumet tillräckligt. Läste allt i följande du länkade och det var till stor hjälp =) thx victor

Var bra på gymnastik etc så vet inte vad problemet är men oroar nog mig för att korsa skidorna i landingen och bryta benet eller något liknande

svampish sa:
ohoojj ,sry letade nog inte i forumet tillräckligt. Läste allt i följande du länkade och det var till stor hjälp =) thx victor

Var bra på gymnastik etc så vet inte vad problemet är men oroar nog mig för att korsa skidorna i landingen och bryta benet eller något liknande
Äh, sluta tänka som en gubbe;). Gör som robert gustafsson i walling, "man ska inte tänka, utan bara rätt på sen tar man konsekvenserna efter på". Du kommer inte att korsa skidorna i landningen, jag lovar. Det är rätt mycket som ska se till för att göra det.

åk fram med "tusenlappar i plösen" och ganke brett mellan benen. Sen tar du tag lite med armarna och svingar lite... inte för mycke dock. kolla runt axeln så snurrar du bra...

Ja lånar tråden lite, har problem med 360 jag me, men de e så att när ja väl är inne i snurren och kommit ca 220' så sätter jag ut armarna i vädret å snurren stoppas, nån som har nåt tips?

Antoonish sa:
Ja lånar tråden lite, har problem med 360 jag me, men de e så att när ja väl är inne i snurren och kommit ca 220' så sätter jag ut armarna i vädret å snurren stoppas, nån som har nåt tips?
håll in armarna då? .. träna

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp