min första backflip

Raent

Ny medlem
min första backflip
NU har jag sattit mina första backflips på trampolin så i vinter blir det nog att prova på snowboard...är det stor skillnad att göra det på bräda?? nån som provat?

min första backflip
men ere svårt att göra de på studsmatta eller? :D

kan tänka mig att det är svårare på bräda.. men på skidor så är det ungefär samma princip. testa på du, anväda hjälm och bryt inte nacken.

testa i ett hopp där du kan landa skön puder! :D

min första backflip
asså jag gjorde som du, först tränade jag trampolin o sen var det bara att våga ute i ssnön, jag åker skidor men skulle kunna tänka mej att det är ganska likt att göra det med snowboard.
det e klar det e lite svårare när man har grejerna på men det gäller bara att våga satsa! jag tror du får mer kontroll om du snurrar brädan 90 grader i luften så att du e rak i luften, så testa att du står som du gör på en bräda sen vänder du fötterna 90 garder som om du skulle bromsa och sen snurrar du! (på trampolin alltså!) Lycka till!

min första backflip
Se bara till att bygga en ganska brant kick, mot en puder-landning.. Det hjälper en hel del, så du kan koncentrera dig på tricket, istället för att oroa dig för att slå skallen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp