Min trotjänare har gått i graven...

Minisch

Ny medlem
Hej ni alla glada...

Nu är det så att min gamla trotjänare har delat sig och är på väg att trilla isär. :(
Så nu behöver jag handla nytt och fint igen :D

Trotjänaren är en extrem carbon xpose 163 (12 år nu i år ;) ) med Salomon SP6 bindningar, i dessa sitter ett par malamute skor av storlek 44.

Har kört en del med extrem Enlight också och gillar känslan i dessa brädor, kör 99% fort och hårt, 1% lek i någon park (kan vara för att jag är kass på att hoppa :P)

Har kikat lite på Bataleon The Jam men vill gärna höra lite åsikter och tycke från er som har större koll än jag :D

Så lite kort är jag ute efter en styv, snabb bräda som inte ballar ur så fort man pressar lite.

Kort fakta om mig:
192 cm
88kg
44 - 45 i skor
Åker fort.. riktigt fort...
Har åkt så de senaste 12 åren och kommer nog inte förändras på den punkten ;)

Tackar för de tipsen.

Haft en hel del läsning nu och börjar bli grymt sugen att handla nu...

Var köper ni brädor från? Har sett en hel del butiker i england som säljer NS.

Har ni några butiker att rekommendera eller avvisa?

Saxat från ett tidigare inlägg av mig:
Never Summer har ingen agentur i Sverige, men finns att köpa billigt från Polen

Jag har inte beställt därifrån men skulle jag behöva en ny bräda skulle jag definitivt inte tveka. Det känns förstås lite riskfullt att göra en förskottsbetalning via banktransfer och det känns väldigt svårt om man inte gjort det innan. Men sidan länkas direkt från Never Summers officiella hemsida och är den officiella polska agenturen. Min erfarenhet av polacker är att de är ganska duktiga på engelska och de har utförligt beskrivit hur man går tillväga vid internationella beställningar. Polen är med i EU och därför ska det inte vara något problem i tullen. En anledning varför det är så billigt är att den Polska momsen bara är 15%.
Vore jag dig så skulle jag inleda lite mail-kontakt med företaget och ta hjälp av ditt lokala bankkontor med överföringen.

Lycka till!

Hej,

eftersom du gillar speed och uppenbarligen en hårdare bräda, kan jag bara säga en sak!

Rad Air Tanker!

Pga din längd och vikt, så ska du ha en som e 181cm.

Själv e jag 208cm med 118kg och jag har Tanker 200cm,

den bästa bräda jag någonsin haft, har även följande andra.

Burton Supermodel 181cm

LTB Classic Long 184 XWIDE 07/08

Kom ihåg, SIZE MATTERS ! ! ! ! ! ! !

Jag köpte min Tanker 200cm på www.ebay.de, helt ny för endast 299 Euro, ok jag bor i Tyskland så det hjälper.
Kör Burton Co2, de knallgula. Bästa bindningar jag nånsin haft!!!

Mvh

Olle

Tillbaka
Topp