Miniboard

Miniboard
Du menar väl snowskate? Sånt säljer de i kupolen hade jag för mig och kaske i allans sport i Leksand.
Men affärer som säljer sånt i närheten där du bor så har jag ingen aning.

Miniboard
nej inte snowskate det är en snowboard fast as liten asså den har bindningar osv som en "riktig" men den e kortare som en skateboard

Miniboard
ja fast ändå tillräkligt bred och med mycket stance så man står precis bakom nose/Tail och så att man akn ha skostorlek 44 och öändå inte ta i med fötterna

Miniboard
Jag har inte sett filmen i fråga men tänkte dela med mig av mina erfarenheter.

När jag knegade i St Anton råkade jag nån gång på fyllan hitta en barnsnowboard.
Den var 95 cm lång och med bindningar så små att vanliga sneakers satt som gjutna i dem.

Detta var det perfekta färdmedlet att ta sig från jobbet till krogen exempelvis, eller till jobbet om man missat bussen då jag jobbade i backen.
Såg rätt kul ut när man kom och brände om alla feta tyskar i pisten iklädd jeans, jeansjacka och vanliga dojjor.

Eftersom det var en barnbräda var det inte nån vidare vridstyvhet, eller styvhet överhuvudtaget i den, så det var som att åka på en snorloska. Sjukt svårt att stanna när farten började bli hög. Sjukt roligt dock...

Kan tänka mig att detta är vad du sett i filmen?

Miniboard
Åhnej, snart kommer det snowboardåkarnas "bladesåkare" invdera backarna. Inte nog med snowbladesen nu kommer plankblades också. skämt åsido, det blir nog spännande att se hur dem här brädorna ser ut.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp