Minolta Dimage 7i

Minolta Dimage 7i
Har inte provat just Dimage 7i men har själv en Dimage 5 som i princip är en likadan kamera som Dimage 7 förutom att 7 har högre upplösning. Dimage 7i är en uppgradering på Dimage 7 och är bättre på många viktiga punkter. Förbättrad autofocus, snabbare sekvenstagning, bättre batteritid, mm. För övrigt så tycker jag att kameran har de flesta funktioner man behöver på en digital-kamera. Det mesta går att ställa in manuellt och är även lätt att knäppa automatiskt med. Bra zoom (7x) och bilderna håller riktigt bra kvalitet. Nackdelar som jag hittat på min kamera är att sökaren borde varit optisk när det ändå finns en LCD på baksidan. Den är nämligen svår att hitta focus med. Även autofocusen är dålig men det ska tydligen inte vara något problem längre på 7i. Blixten har jag hört ska vara svag men jag är glad att det finns en inbyggd. Finns även en sko för att fästa externa kraftigare blixtar i. Är bara Minoltas blixtar som funkar av modell 3600 och 5600. Funkar visst bra men är dyra. Vill du veta mer så säg till.

Snödjup

Tillbaka
Topp