Missfärgning av vallan

Ruler

Ny medlem
Missfärgning av vallan
Vallade för första gången själv min snowboard då det blev blåa miss färgningar från vallan på de vita ställena på brädan. Någon som har koll på vad jag gjorde för eventuellt fel eller vad jag kan göra för att åtgärda detta?
Hittar ingen info på andra trådar, har även sökt på google utan lycka

Senast ändrad:
Missfärgning av vallan
Vad tror du händer om man smetar på blå valla på en vit bräda?!

Det kommer att försvinna när vallan slits bort.

Missfärgning av vallan
Jo kan ju förstå att det blir lite skiftningar, men det är väldigt stora skillnader på vissa ställen. Försökte undvika att droppa på just de vita delarna av brädan. Tack för svaret dock :)

Missfärgning av vallan
Du har troligtvis inte gjort något fel alls förutom att du inte har sicklat ordentligt. När du vallar ska du inte lämmna nån valla kvar "på" belaget den enda valla som du egentligen har någon nytta av är den som sugs in i belaget. Därför ska du efter du har smetat in valla sickla av den ordentligt, du ska med andra ord skrapa bort all valla som ligger kvar på belaget så de blå missfärgningarna du har är nog bara överflödig valla som du inte lyckats sickla av ordentligt men som ovanstående nämde så kommer den försvinna när du åker. För bästa resultat av din valla ska du sickla av den. Du behöver inte undvika vita områden sicklar du bara ordentligt kommer inget blått att synas

Tillbaka
Topp