simon-franden
Ny medlem
mitt bindning på völkl gotama?
Tja! jag har önskat mig ett par völkl gotama i julklapp men börjar bli lite orolig om man kan ha bindningarna i mitten på dem :/ tacksam för svar!!!
Borde finka fint att raila ändå, mina Armada TsT sitter -5 och funkar fint för rails.simon-franden sa:ok :/
tack för svar.
dock så är rocker myckrt dyrare och en sådär dyra skidor skulle jag aldrig få :/havreboll sa:Såklart att det gör det, dock kan jag spontant känna att en skida helt utan spann under foten kommer bli orolig på rails. dessutom är skärningen på gotaman och TsT helt annorlunda och därför är det galet svårt att veta hur det kommer att funka. Generellt kommer alla egenskaper utom parkegenskaperna bli mycket sämre om man mittmonterar på en skida som inte är ens nära symetrisk.
Av dessa skäl skulle jag nog snarare gå, som tidigare nämnt, på tex rocker 2 108
jag är 156 lång å ja jag är väldigt kortväxt :Ptokkson sa:http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/7139
Fanns ju tyvärr bara 169 och 189. Så hoppas du är antingen rätt liten, eller rätt stor. Annars känns den bra till dig (magkänsla, vet ju inget om dig).
Annars tänker jag Line Blend, R2 (behöver du verkligen 108mm? Åker du knädjupt så ofta? 92:an är ju en trevlig allround åt parkhållet), Rossignol S3 om man letar offpist-/parkskida.
Gotaman är väl ingen höjdarparkskida kan jag tycka. Tung som bly, i alla fall de år jag åkt på dem.
Förresten gissar jag att du kollat på Gotama Jr om du hittat den billigt på Stadium? 158cm? Hur stor är du? Kung fujas är överlägsen om du klarar 169cm.