mitt snökanonsprojekt

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
mitt snökanonsprojekt
nix, får se hur det blir som sagt tror jag kör med högtryckstvätt från ungefär 4 meters höjd upp i luften

mitt snökanonsprojekt
Jag har redan en, Köpte en hemma gjord av en på Blocket, funkar ASSS bra. sprutar vid 1- seriöst kommer fan ganska mkt jag sprutade en heldag så hadde jag riktigt mkt, ska bli kul o testa nu, det är juh minus grader på natten ska prova kanske inatt :D

mitt snökanonsprojekt
antingen blir det att köra med den här på vattenslangen eller så blir det en billig högtryckstvätt från jula för 400 spänn eller så blir det en snökanon från blocket

här är den jag just införskaffat mig och ska testa hur det blir, den spruta fett bra dimma och så så att ska nog funka om man står på lite höjd, låt inte storleken lura dig! :D

gardena.jpg

Senast ändrad:
mitt snökanonsprojekt
Hmm den där testade jag i vinter . vi stog på ett 2-3m högt tak vid 9-
denna funkade inte specielt bra det blev bara slask av det så sattsa på högtryckstvätt istället för blommspruta :D Är det någon som vet VAd man ska ha för "munstycke" på en ehmmgjord snökanon är det så enkelt att det bara är ett lock med ett mini borrat hål i ?:)

Senast ändrad:
mitt snökanonsprojekt
varför inte bara när det är minus grader spruta vatten med kompressorn

mitt snökanonsprojekt
Kunde inte undgå att reagera på att bodenis har "byt till lågenergilampor och rädda snön!" som forumsignatur. Hur tycker du att det går ihop med inställningen att bränna en massa el på att göra skitlite snö för en inrun till en rail el dyl?
Jag tycker inte det är fel med snökanoner men det känns tveksamt om du kan väga upp det med lågenergilampor...

mitt snökanonsprojekt
Men nu frågar jag en gång för alla är det någon som vet och har testat om det här med högtryckstvätt verkligen fungerar?
Hur kallt måste det vara och hur mycket snö ger detta?
Jag testade nyss och det var -3 och jag stod på marken och sprutade uppåt
detta såg precis ut som snö alltså vitt finfördelat vatten men det var bara vanligt vatten
Men fungerar det om man står på höjd och det är typ -10 grader ute?

mitt snökanonsprojekt
Men nu frågar jag en gång för alla är det någon som vet och har testat om det här med högtryckstvätt verkligen fungerar?
Hur kallt måste det vara och hur mycket snö ger detta?
Jag testade nyss och det var -3 och jag stod på marken och sprutade uppåt
detta såg precis ut som snö alltså vitt finfördelat vatten men det var bara vanligt vatten
Men fungerar det om man står på höjd och det är typ -10 grader ute?

Senast ändrad:
mitt snökanonsprojekt
asså ingen aning typ ta et extremt fint nät på små hålen du borrat så strålens somm kommer ut ur hålet delas

mitt snökanonsprojekt
O3L5UdMffNI

hur lägger man in filmer här e url:

Senast ändrad:
mitt snökanonsprojekt
okej så här ligger taktiken till:

först:

testa med vattensprutan

sen kanske köpa en högtryckstvätt

sen bygga enligt länken ovan

(om nåt av dessa funkar så skiter jag i dom som står efter på listan, allt efter ekonomi)

mitt snökanonsprojekt
mitt snökanonsprojekt
äntligen blev snökanonen byggd, pris ca 350kr här kommer en bild på den, jag har inte testat den än så kan inte svara på hur mycket snö den gör och så vidare, men du kan frågas f-g här på freeride jag har byggt en likadan som han. efter jul nån gång kommer jag ha testat den.

kommer uppdatera med material när jag får mer och skriva om och nya bilder.

720body.jpg

http://i15.tinypic.com/720body.jpg

* det saknas en grej som inte är med på bilden. men jag återkommer som sagt med allt, fråga på ska försöka svara på det jag kan

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp