mitt snökanonsprojekt

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
mitt snökanonsprojekt
kommer att rapportera sen när jag har testat den hur mycket snö den gör per timme och så vidare, även bild på min kompressor eller så. man måste ha en kompressor en sådan kostar ca billigast 700kr som funkar till detta på jula, sedan finns det från clas ohlsson för cirka en tusen lapp.

Senast ändrad:
mitt snökanonsprojekt
s_ahlen sa:
hur stark kompressor behöver man ha?Och funkar de bra me högtryckstvätt?
jag vet inte om det funkar med högtrycktvätt, det kanske det gör men jag har aldrig testat tyvärr...

jag är inte så kunnig på kompressorer än men jag vet bara att denna ska nog räcka, texten kommer från en kompressor på jula för 700kr

Kompressor 1,5 hk, 24 liter

Oljesmord kompressor för renblåsning, målning, spikning och boll/däckpumpning. 24 liters luftbehållare. Snabbkoppling universal. Reduceringsventil. Direktdrivande motor 230V/1,5 hk. Genomlupen cylindervolym 206 l/min och fri avgiven luftmängd vid 6 bar 154 l/min. Helautomatisk drift. Max arbetstryck 8 bar. Mått LxBxH: 595x300x600 mm. Vikt: 23kg

men jag tror att man ska ha 8bar minst och minst 1.5 hästkrafter. det ska nog funka, ska leta vidare!

mitt snökanonsprojekt
en ny bild:

81q57dd.jpg

nytt:

bytt ut munstycket mot ett som nog är bättre, ett lock som jag sågat med en järnsåg små små jack/hål i där vattnet och luften kommer ut. Sedan är sista delarna på, så nu är den helt klar!

Senast ändrad:
mitt snökanonsprojekt
mitt snökanonsprojekt
Pontus_J sa:
http://www.pixbox.se/alb_show_id763944_page0.html
Din pixbox?
nix, inte min men väldigt lik min och så... återkommer med nya bilder snart... nu ska jag ut och spruta idag då det är hyffsat kallt, här kommer en bild kopierat från snowguns.se där man kan se när man kan spruta snö eller inte:

nrmankangrasnochhurdenbht0.jpg

vet ej hur säker information det där ger men kanske en bra överblick... är i alla fall 3 minusgrader och 85% luftfuktighet hos mig nu, luftfuktigheten spelar rätt stor roll och det gäller att den är låg om man vill göra snö vid 2 minusgrader och uppåt

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp