Mittmontera twintips?

• Trådstartare Trådstartare ikon
  • Start datum Start datum
I

ikon

Guest
Mittmontera twintips?
Hej

Jag har köpt ett par fischer airstyle, Dom är icke mittmonterade men jag funderar på att mittmontera dom, Jag åker mest i park och off-pist, hur mycket känsla förlorar jag i den vanliga åkningen och framför allt i off-pisten? Och blir de mycket svårare att åka bara vanligt i pisten?

snälla svara

Mittmontera twintips?
i pisten märker du ingen större skillnad, men i offpisten kommer du märka en markant skillnad då de lätt dyker i snön istället för att flyta... kör du 2 dec lössnö åkning i sverige ser jag inga problem med att mittmontera bindningen men gillar du även att åka bottenlöst puder så skulle min rekommendation vara att INTE mittmontera. sitter det redan en bindning på skidorna som är "freeride" monterad skulle jag absolut inte borra nya hål för att få dem mittmonterade...aldrig en chans i helvetet... :-)

Mittmontera twintips?
i parken märker du självfallet skillnad på mittmonterat och icke mittmonterat. tyngdpunkten fördelas ju jämnt på ett par mittmonterade vilket gör det lättare att snurra etc...

Mittmontera twintips?
om man bara åker park är mittmonterat det bästa! Men om du åker djup offpist så kommer du typ behöva stå lutad i 45% vilket är en nackdel.... men dom som kan mycket om skidåkning säger att du förstör åkningen med mittmonteringen! Men jag skulle själv inte göra en mittmonering!

Mittmontera twintips?
Men är de stor skilnad i vanliga pisten? och vad är de största skilanderna i parken?

Tillbaka
Topp