Mittställda bindningar

johanskate

Ny medlem
Mittställda bindningar
Tja finns säkert mkt om detta på freeride, men hittade inget (datan är sjuk). Undrar hurpass mittställda bindnigar man ska ha om man både vill kunna åka utför men samtidigt kunna köra mkt i parken. Är ingen trix-kung, utan har hittills åkt mest utför men nu ska det bli mera jibb. Mittställda bindningar har jag hört inte ska vara särskilt bra för pisten, men å andra sidan grymt bra i parken. Vill alltså ha någon mittemellanting.

Undrar även HUR man ändrar om placeringen på bindningarna. Tack

Mittställda bindningar
Du får lämna in dom i en skidshop/verkstad så borrar dom nya hål med en mall och sätter fast bindningen där du vill ha den. du kan inte göra det själv med andra ord.

Mittställda bindningar
välj inte, bakmonterat suger i parken och mittmonterat suger i pisten.

bättre att ha en skida som är riktigt bra på det enda, välj det som är roligast.

Mittställda bindningar
Av: MattiasSt | Igår 22:05 Citera

3cm bakom mitten är mitt tips.

håller med, fast det beror lite på vad du har för lagg, mina e mittmonterade, och dom funkar skitbra i pisten.

Mittställda bindningar
Alexandermannen sa:
Av: MattiasSt | Igår 22:05 Citera

3cm bakom mitten är mitt tips.

håller med, fast det beror lite på vad du har för lagg, mina e mittmonterade, och dom funkar skitbra i pisten.
vart lite konstigt, men aja, jag menade att det berodde på vad johanskate hade för lagg och inte mattiasSt hade för nåra :P
srry

Mittställda bindningar
mina bindningar är så långt bak så att det är för mkt även i pisten. 3 cm bakom mitten ett bra alternativ då? Vill även att det ska funka bra i pisten.

Mittställda bindningar
Jag gjorde en mittmontering och fick inte betala ett skit!
Oftast är de snälla med sånna grejor:)
Man ska ha mitt oavset om du åker mer pist en park!!
Tycker nog 3cm bakom mitten är bra...

Mittställda bindningar
mittmonterat suger INTE i pisten. det är rent av en vanesak, ska du tävla internationellt, okej att man ska ha bakmonerat. men har du twintip får du ut mer av dom som mittmonterade. sen när du lärt dig grunderna kommer du ångra din bakmontering..

Tillbaka
Topp