Mjuk parkskida

jragnarsson

Ny medlem
Tjenare!
Jag söker en mjuk lekfull twintip-skida för utvecklas i parken. Just nu kör jag på K2 poacher 96 184cm.
Jag är inte avancerad men känner mig bekväm med att raila på det mesta.
Jag är 183cm lång och väger 70kg.

Har kollat lite på Icelantic Nomad 95 och CMD the it.
Tips mottages mer än gärna!

/Jonathan

Faction candide 2.0, dock måste man vara ganska stark och väga lite för nosebutter, annars är den riktigt skön, väger 60, så du kommer nog kunna få den att liksom bli lite mjukare

OliverH

Ny medlem
Kan starkt rekommendera Nomad 95! Har åkt på skidan i flera år och planerar inte på att byta! Underbar flex och otroligt lekfull och rolig på rails, enkel att flexa och pressa med! Hoppar även en hel del med dom utan några som helst problem, rockern med early Rise är underbar också! ????

suralingon

Medlem
Armada edollo samt Armada bdog är väldigt mjuka och lekfulla, gjort många butters med dem, ☺ annars har jag dåligt koll!

jragnarsson

Ny medlem
OliverH sa:
Kan starkt rekommendera Nomad 95! Har åkt på skidan i flera år och planerar inte på att byta! Underbar flex och otroligt lekfull och rolig på rails, enkel att flexa och pressa med! Hoppar även en hel del med dom utan några som helst problem, rockern med early Rise är underbar också! ????
Låter ju grymt! Hört att svängradien är lite udda? Något man vänjer sig vid kanske.
Men tack för tips!

OliverH

Ny medlem
Jag har åkt på skidan enda sedan det var modellen " Da nollie " innan den fick sin shape den har idag. Allt jag kände när den blev som den är idag var att jag var lite ovan rockern samt att den blev lite mer " surfig " Men det tog inte alls lång tid innan jag vande mig och lärde känna skidan. Det underlättade väldigt mycket för just butters och olika pressar. Så som sagt kan jag starkt rekommendera! :)

jragnarsson

Ny medlem
OliverH sa:
Jag har åkt på skidan enda sedan det var modellen " Da nollie " innan den fick sin shape den har idag. Allt jag kände när den blev som den är idag var att jag var lite ovan rockern samt att den blev lite mer " surfig " Men det tog inte alls lång tid innan jag vande mig och lärde känna skidan. Det underlättade väldigt mycket för just butters och olika pressar. Så som sagt kan jag starkt rekommendera! :)
Låter kanon!
Tror du det är möjligt att uppleva denna lekfulla känslan även om man inte är lika teknisk som du? För jag ser mig inte som avancerad.

OliverH

Ny medlem
Skulle tro att det krävs lite träning såklart, men mjukheten och formen på skidan underlättar ju något kopiöst för att lära sig butters/pressar. Innan jag bytte till icelantic åkte jag på en relativt hård skida som jag knappt försökte "leka" på då det nästan bara kändes svårt och jobbigt. Men när jag sedan bytte så upptäckte jag rätt snabbt att det var betydligt enklare att lära sig med mina icelantic och då kändes det såklart roligt att försöka och lära sig! :) Hoppas mitt svar blir till någon hjälp!

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp