Mobil i Åre..

jens_ekstrom

Ny medlem
Mobil i Åre..
Tja..
Tänkte skaffa mig en ny mobil å eftersom jag kanske flyttar upp till Åre nästa år så vill jag ha en med så bra täckning som möjligt..
Hur funkar tre där??

//jens

Mobil i Åre..
det beror nog mer på operatören du väljer än på telefonen, telia eller ngn som använder sig av telias nät brukar ju funka på de flesta ställen i vårat avlånga land.

Mobil i Åre..
Telia, Telia eller Telia om du vill ha täckning norr om Dalälven. Eller, som Miccish skriver, en leverantör som använder deras nät.

Mobil i Åre..
Eller gå emot strömmen och köp in dig på en fet Hotline NMT 450 lätt släpbar.
Garanti på täckning och fet raggfaktor på afterskin..

Dåligt med bilder dock..

Mobil i Åre..
Nmt är det bästa. idag finns små och händiga mobiler...
annars så är det telias nät som gåller. finns tyvär inget alternativ till det, men så är det att leva i sverige. välkommen till det förlovade landet jamtland. länge leve jamtland, leve republiken.

Mobil i Åre..
Denna tråd borde ligga under "Åre", men jag svarar ändå. Comviq, Vodafone och Telia (GSM) funkar alla bra i Åre och skidsystemet. Utanför byn och de större vägarna funkar Comviq uselt (åtminstone fram till för ett år sedan, kan hända att de byggt ut nu - det vet jag inget om), Vodafone ganska dåligt och Telia hyggligt.

Mobil i Åre..
Men du?! Du ska inte 15 mil rakt in i en Norrlandsskog utan människor i närheten! Åre = mycket turister = operatörerna har byggt ut nätet i det området. Du har ställt en fråga som kvalificerar dig till den tredje dummaste denna vecka, grattis!

Mobil i Åre..
Funkar tre någonstans?

Jag bor så nära basstationen så att jag lyser grönt på kvällarna men med
tre kan jag bara tillgodose mig strålningen. Mottagningen bokstavligen
lyser med sin frånvaro..

Mobil i Åre..
du kan kolla täckningen hos tre på www.tre.se men jag tror inte dom har täcking i åre men somsagt mycke folk så bygger dom ut...

Mobil i Åre..
Om du bara ska hänga i Åre så fungerar vilken operatör som helst bra. Men om du bara kommer ett par mil utanför så tappar Comviq och Vodafone snabbt mottagningen.

Telia är det som helt klart fungerar bäst i norrland!

Tillbaka
Topp