Mobiltlf i Kanada

Molnet

Ny medlem
Mobiltlf i Kanada
Hej.

Ska med tre kompisar till Fernie fråmn 31januari till 1 April. Funderar på en sak, är det inte så att dom som i USA användr trippeband-mobilnät, och många av de mobilerna vi har här inte stöder detta? Kan ju vara rätt skönt att kunna ha mobil och nå varandra där borta. Någon som vet hur det funkar och har nått tips? Annars får man väl helt enkelt göra som man gjorde för 15 år sedan, planera dagen i förväg :)

Mobiltlf i Kanada
Hade exakt samma problem och gick och frågade en återförsäljare idag. alla moderna mobiler med trippelband/gsm band fungerar i kanada. Eftersom att min mobilmodell är för gammal och inte har trippelband skulle jag kolla upp med min mobilsupport vad för band som gällde i Fernie och kolla om det matchade bandet min mobil fungerar på.

Ha de gött ses i fernie

Mobiltlf i Kanada
Kan tillägga att det är dyrt att ringa i Kanada. Kostade ca 30cent/min med rogers förra året. Värt att tänka på är att man även betalar minuttaxa för inkommande samtal! Skitskumt...

Mobiltlf i Kanada
Det billigaste och som också är rätt bra är att köra med Walkie-Talkie,
Är ju perfekt både under tiden man är på berget och ute på byn, man är ju sällan 3 km från varandra iaf=)

Mobiltlf i Kanada
Okej, det låter ju rätt smart. Tack för tipsen.

Förresten, någon som har tips på någon bra och prisvärd walkie-talkie? Vi kommer troligtvis att behöva 4 stycken...

Senast ändrad:
Mobiltlf i Kanada
Såg ett familypack med motorola Walkie-Talkies på elgiganten idag, 5 st med lite tillbehör som headset och lite annat junk för en 1000-lapp.

För övrigt så mobil i Kanada är relativt billigt att köpa, det är simkort och samtalsavgifter som är dyrt. Tror det kostade $50cad för de som hade mobil med hemifrån och $79 för de som köpte ett paket med mobil där efter att man fått mail-in rabatt (Rogers).

Man kan köpa en skitmobil på 7-11 och liknande butiker för $20cad och uppåt

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp