Moderatorer med dubbelprofiler

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ett annat alternativ?

Alla som skriver att Hasse (aka Felix, aka Bigair) skall avsattas istallet lamnar sidan at oss som tycker att Hasse gor ett utomordentligt arbete?

Ps. Undra om nagon hjalpte till idag att protestera mot OS spektaklet via bergen?

album_pic.php

Ta en paus fran bildskarmen......

Tänk om alla här egentligen är Hasse...
Freeride kanske bara finns i Hasses huvud.

Jag tror jag också är Hasse. Fan, det är jag ju ser jag nu. Helt klart Hasses googles där borta på byrån. AAAAAAHHHHHHH! Jag finns alltså inte!

MarkusO sa:

Jag tror jag också är Hasse. Fan, det är jag ju ser jag nu. Helt klart Hasses googles där borta på byrån. AAAAAAHHHHHHH! Jag finns alltså inte!
AHHH!!!

Okej, det här håller på gå för långt ;S Låt moderatorna ta hand om den här nu. Det som sagt borde räcka gott och väl för att bevisa att han har minst 2 logins.

Hejsan

Ja jag har två användare. Har haft det sen innan reglerna om det började gälla som alla kanske kan se på bägge profilerna. Och jag har använt den fyra gånger efter jag blev moderator. Då jag sökte en kock. Då använde jag den för att jag inte ville söka i mitt namn då det inte var jag som sökte en kock utan en kompis. Sen har jag använt den för att jäklas med felix. Stadiumtråden och tiprocker tråden.

Mitt regelbrott då? Det är det som följer som jag ser det:

Har brytit reglerna en gång med den och det var mot mot mig själv så jag kallade mig själv idiot. Och att jag har haft två registerad användare är oxå ett regelbrott.
Tönt och fjant kanske kan betraktas som påhopp men jag har inte vad jag kan minnas gett varning för det i alla fall.
Edit: Kollat varningar nu och det har jag inte gjort. Har gett varningar för mycket men inte för ord som tönt och fjant. Idiot är nog det lägsta jag har gett varning för. Och för att man skriver i en tråd och inte tillför nåt.

Jag blev moderator 2006-11-23 för de som undrar.

Varför detta med felix då undrar ni kanske?

Att vara moderator på www.freeride.se är inte det roligaste alla gånger. Det som fick min bägare att rinna över var när felix ringde hem och väckte hela huset hemma i Borlänge ditt min telefon var vidare kopplad när jag var och surfade. Ca kl 01.30 på natten. Det är ju inte så kul för min familj då de skall upp ca 05,30 och jobba. Så varför skall de bli drabbade av min uppgift på freeride? Och då tyckte jag att det var nog.(Alltså jag lessnade på felix:s beteende)

Allt började ett par månader efter jag blev moderator på freeride då folk började tycka att jag var för hård mot de. Började ramla in massa mail i min mailbox på freeride att jag vara dryg, stöddig, hade attityd. Tyckte det var jobbigt men struntade i det då jag vet att Johan tyckte jag gjorde ett bra jobb.

I våras började jag även få mail från folk som hade blivit avstängda till min privata mail. Mail från folk som jag inte ens hade gett en varning. Varför? Förmodligen för att jag är den mest aktiva av oss moderatorer och syns i forumet mest. Jag lovar att det är inte bara jag som ger varningar och avstängningar.

Fick även ett fejk mail från någon som hade använt ett program som man kan sända med andra adresser att jag skulle ta det lugnt med varningar och så undertecknat johan admin freeride.se. Det slutade med att jag mailade Johan och frågade och han spårade det mailet till en server. Johan hade inte skickat det alltså. Detta inträffade ca 10 min efter jag hade bannat felix.

Sen så började folk att skriva i forumet att "vi"/"jag" var jobbig och missköte mitt jobb. Och i samma veva fick jag reda på att det fanns en liten klick på freeride hade talat ihop sig för att få mig avsatt.

Det finns en liten grupp på freeride som tycker samma och skriver till/om mig. Ungefär 20-30 pers. Av 62000 medlemmar. Så det är inte en stor grupp.

Sedan för ungefär 2 veckor sedan efter att felix hade blivit insläppt efter sin bann på freeride igen så börjades det från felix håll med en del mail om att vi skulle bli kompisar, lägga till han på msn med mera. Jag vill inte det för varför skulle jag vilja prata med han på msn då han och jag inte har något gemensamt tycker jag att prata om.Han började då att kopiera min presentation, min bild(photoshopad), mera mail, jag nekade han då han lade till mig på msn.

Sedan började några personer från freeride gå in på surfzone.se och trakassera mig lite underground som mina vänner sade. Så jag bad steffo spåra dessa användare och en satte i Luleå.(vart kommer felix hermansson från?)

Och då tyckte jag att jag skulle skoja med felix lite tillbaka. Och det gjorde jag som alla vet nu eller hur? (detta var innan han ringde till mig.) Och om jag hade velat dölja det helt så hade jag så klart använt en annan dator då jag var på internetcafe (ja jag var på ett internet café felix) och skrev och hade kunnat logga in från två samtidigt. Och även kunnat fixa olika IP-adresser om jag hade velat. Jag har inte ens försökt att dölja att jag har haft två användare. Och kommer inte förneka det heller som ni ser. Och jag vet att det kanske inte var det smartaste att göra detta men ibland så är man inte alltid smart. Och så här i efter hand så var det dumt att göra det mot en kille med för mycket fritid.

Och Herr Felix har haft en del olika användare oxå om jag inte missminner mig. Detta kan säkert oxå johan bekräfta då han har stängt av dessa. Har för mig att de var Elina Liljehook, Roger Wallenberg och JonOsslon. Och hur många andra är det inte som har starta en ny när ni har blivit avstängda? Jag vet en hel del som har haft det.

Så jag har en fråga till er som klagar på mig nu.

HUR MYCKET SKALL EN MODERATOR TÅLA? Uppenbarligen ALLT utan att få något för det.

Och detta är inget brev som säger hur tufft jag har haft det utan detta är en beskrivning hur det är och hur det gick till.

Och som sagt. Vi är fler än en som stänger av folk. Och om det blir bättre så kan jag ta en avstängning eller en bann på den användare som har betet sig illa. Alltså surfdude. Annars så kanske alla som har mer än en användare ska bli avstängd på alla användare eller vad säger du felix?

Jag är kvar som Moderator så länge johan tycker jag sköter detta bra.

Och som felix skriver själv. Alla har gjort misstag. Och detta var mitt. Att ha två användare!

Med vänliga hälsningar

Hasse

Som har haft en grym helg med surf.

Senast ändrad:
Av: Surfdude 2008-05-09 00:15

HAhahahahaha felix trodde jag var du! Du som är den största idoten här.....

HAHAHA faan va kul att han skriver till sin egen gästbok :D och nu har han erkänt och de där står i gästboken bra jobbat hasse!

Men smart och säga att man själv är en idiot........

Så det är alltså OK att ha två användare nu Hasse?

Det är klart att man får ta mycke skit när man är moderator på ett forum där dom flesta är mellan 14 och 20 år.

Telefonsamtalet var väl lite väl onödigt, men knappast så traumatiskt som du beskriver det.

Och du har faktiskt en missgynnande attityd som moderator, det är iaf min personliga åsikt, som jag inte är ensam om. Jag ser inga "hat-trådar" riktade mot Nojlas etc.

Många som fått varning av dig har nog också haft inställningen att "skoja lite".

nille sa:

Det är klart att man får ta mycke skit när man är moderator på ett forum där dom flesta är mellan 14 och 20 år.

Telefonsamtalet var väl lite väl onödigt, men knappast så traumatiskt som du beskriver det.

Och du har faktiskt en missgynnande attityd som moderator, det är iaf min personliga åsikt, som jag inte är ensam om. Jag ser inga "hat-trådar" riktade mot Nojlas etc.

Många som fått varning av dig har nog också haft inställningen att "skoja lite".
Mm, håller med på den där.

håller med nille

Och hur mycket han ska tåla vetefan men att skriva en roman om att det inte alla gånger är kul att vara moderator här va väll lite överdrivet... byt hemsida då istället eller nått...så vi slipper den sura freeridarN !!! om du inte vill ha oss varför vill vi då ha dig ? du sprider hat på freeride!

Senast ändrad:
Mmm, precis. "det var han som började" -snacket håller inte.

MarkusO sa:

Matrix :O

Exakt " det var hansom började" snacket duger inte när man är moderator o ska föregå med gott exempel :)

Samtidigt som detta kan vara bland det roligaste jag läst på FR så tycker jag att det är så sjukt onödigt, vad får man egentligen ut av att få Hasse bannad i typ 1 vecka?
Och folk som typ "Hasse är för hård :'(", sluta göra massa "vilken är din favoritkorv" eller "kan man ha gul jacka till gröna byxor" inlägg!
Detta är ett skidforum med lite avvikelser, inget OT forum, Johan godkände OT Tråden som felix gjorde, där kan man ju skriva all skit så får man ju ingen varning.

Man kanske tycker 'hälre fria än att fälla' när folk skriver onödiga/taskiga kommentarer, men det är då vi får ett forum som spårar värre än discona man gick på i trean!

/q [TAB] [Enter]

jag har en kompizz i min skuela som er friends, du kan få prata me han om du viel hazze-mulatt-katt-87 @ pea.

nille sa:

Precis.

Hasse sa:
Hasse som har haft en grym helg med surf.
Den klassiska avslutningen.

Men håller med om att det går lite överstyr nu, lika bra att låta Johan och andra ta hand om det.

Ni som säger alla som har fått varningar av mig. Hur många vet hur många varningar jag har delat ut? Jag vet, de andra moderatorerna vet.

Jag har delat ut en varning den senaste veckan till exempel...

//H

Hasse sa:
Ni som säger alla som har fått varningar av mig. Hur många vet hur många varningar jag har delat ut? Jag vet, de andra moderatorerna vet.

Jag har delat ut en varning den senaste veckan till exempel...

//H
hur blir det i längden?

Men vafan allvarligt? Vem fan bryr sig om han har haft 2 användare, även fast han är moderator? De har ju verkligen blivit så sjukt stor grejj av den här skiten.

"Åå han Hasse är nån vi ska se upp till", "en moderator måste följa alla regler annars är de orättvist!"

Ingen bryr sig om varken Hasse eller surfdude (eller va den hette) så ja fattar inte att nån jävel här bryr sig!

Senast ändrad:
Herre min skapare, du har återvänt. Och det var mig ett jävla långt svar du fått till där!
Alla gör vi fel Hasse, även jag har säkert gjort en hel del dumt här men när man är moderator har man ögonen på sig extra hårt, det borde du veta. Att du sen gjorde din(a) andra profiler tidigare än reglerna skapades spelar väl inte så stor roll när man kollar till villket syfte du haft dom/den.

Så pga av det här med surfzone och en liknande presentation gjorde du en tråd om mig 2006?

Sen får du det till att låta som att du haft världens helvete pga av denna moderatorplats, och om du upplever det så illa kanske du ska knalla av frivilligt? Jag lovar att jag inte varit med på någon "grupp om 30 pers" vad jag kommer ihåg som försökt få dig att avgå, utan bara ansett att du inte är gjord för att vara moderator utan hellre Hasse som jobbar i skidbutik i Andermatt och gillar prylar samt att hänga på freeride.

Det här med telefonsamtalet förstår jag inte heller, att det skulle vara det som fick bägaren att rinna över? Jag har ringt dig en gång i mitt liv, och det var när jag fick reda på allt det här. Jag ringde dig alltså EN gång, för att få en förklaring till denna härva och du påstår att det var det som fick bägaren att rinna över?

Allvarligt talat är jag glad att du lever Hasse, trodde du gjort något dumt med dig själv och på din text verkar det ju inte som om det hade varit någon omöjlighet.

Men jag står ändå fast vid att alla ska behandlas lika, och att du skulle ha nå förmåner med reglerna för att du är moderator tycker jag inte. Snarare tvärt om! Att jag har för mycket fritid, tycker jag inte är tillräcklig anledning till att ha flera profiler, där du dessutom håller på som du gjort. Nej, hoppa av så är jag nöjd -och troligtvis ett drös till. Iallafall tills vidare, så kanske du kan komma igen som moderator senare i livet?

En sak till jag inte hängde med på... Om jag gör en ny profil och leker runt med den, kanske startar lite trådar om dig osv så är det alltså bara den som ska bli bannad?

Senast redigerad av en moderator:
Lindhee sa:
Men vafan allvarligt? Vem fan bryr sig om han har haft 2 användare, även fast han är moderator? De har ju verkligen blivit så sjukt stor grejj av den här skiten.

"Åå han Hasse är nån vi ska se upp till", "en moderator måste följa alla regler annars är de orättvist!"

Ingen bryr sig om varken Hasse eller surfdude (eller va den hette) så ja fattar inte att nån jävel här bryr sig!
Word up! :)

Så pga av det här med surfzone och en liknande presentation gjorde du en tråd om mig 2006?

H: Var innan jag blev moderator och då hoppade du på mig ganska grovt som Big Air i mail till mig.

Sen får du det till att låta som att du haft världens helvete pga av denna moderatorplats, och om du upplever det så illa kanske du ska knalla av frivilligt? Jag lovar att jag inte varit med på någon "grupp om 30 pers" vad jag kommer ihåg som försökt få dig att avgå, utan bara ansett att du inte är gjord för att vara moderator utan hellre Hasse som jobbar i skidbutik i Andermatt och gillar prylar samt att hänga på freeride.

H: Har aldrig påstått att du är med i det sammanhanget. Utan att du är en av de 30 som klankar ner på mig utan att veta vem som har gett varningarna. Och jag knallar inte av utan att johan tar bort mig och det har han inte gjort än. Det nöjet kommer du inte att få.

Det här med telefonsamtalet förstår jag inte heller, att det skulle vara det som fick bägaren att rinna över? Jag har ringt dig en gång i mitt liv, och det var när jag fick reda på allt det här. Jag ringde dig alltså EN gång, för att få en förklaring till denna härva och du påstår att det var det som fick bägaren att rinna över?

H:Ja det är väl att gå över gränsen till trakasserier då du väckte min familj då de skall upp och jobba kl 05,30. Vilken normal människa ringer till en främmande person kl 01,50 på torsdag natt? Och de har ingeting med vad jag gör på freeide att göra eller? Och ja jag skrev inläggen innan du ringde mig. Jag ändrade mitt inlägg alldels efter du skrev detta då jag kom på att det stod fel där.

Allvarligt talat är jag glad att du lever Hasse, trodde du gjort något dumt med dig själv och på din text verkar det ju inte som om det hade varit någon omöjlighet.

H: Skulle jag göra nåt dumt för denna här saken? Ja du känner inte mig märker jag.

En sak till jag inte hängde med på... Om jag gör en ny profil och leker runt med den, kanske startar lite trådar om dig osv så är det alltså bara den som ska bli bannad?

H:Det var det jag undrade med min fråga till dig. Du har ju haft en hel del "olika" användare samtidigt, som jag skrev här ovan. Skall du vara bannad på alla då eller? Alltså även felix användaren?

//H

Senast ändrad:
Fånig argumentation.

Regelbrott är ju ett faktum, det ni diskuterar är ju irrelevanta småsaker.

Håller med nille.

Var jävligt komiskt hur felix märkte sammandraget men nu spelar det väl fan ingen roll?

Hasse sa:

H: Var innan jag blev moderator och då hoppade du på mig ganska grovt som Big Air i mail till mig.

H: Har aldrig påstått att du är med i det sammanhanget. Utan att du är en av de 30 som klankar ner på mig utan att veta vem som har gett varningarna. Och jag knallar inte av utan att johan tar bort mig och det har han inte gjort än. Det nöjet kommer du inte att få.

H:Ja det är väl att gå över gränsen till trakasserier då du väckte min familj då de skall upp och jobba kl 05,30. Vilken normal människa ringer till en främmande person kl 01,50 på torsdag natt? Och de har ingeting med vad jag gör på freeide att göra eller? Och ja jag skrev inläggen innan du ringde mig. Jag ändrade mitt inlägg alldels efter du skrev detta då jag kom på att det stod fel där.

A: Förut sa du att det var kl 01.30?!

H: Skulle jag göra nåt dumt för denna här saken? Ja du känner inte mig märker jag.

H:Det var det jag undrade med min fråga till dig. Du har ju haft en hel del "olika" användare samtidigt, som jag skrev här ovan. Skall du vara bannad på alla då eller? Alltså även felix användaren?

//H

För en annan som är född och uppvuxen under en era utan internet och möjligheten att skapa balla alter egon med egenskaper som man själv inte har i verkliga livet så känns detta ganska oviktigt. Avgå och träd fram...... Tror ni att det är nån KU-utredning eller?
Det är ju inte så att han lurat småbrudar på "materialträff" med "photoshoot"på Scandic hotell med nån påhittad forumidentitet.
Hasse tillför ganska mycket till freeride som jag som medelålders prylintresserad skidåkare uppskattar.
Har själv dessutom två olika användare. Visste inte ens att det inte var tillåtet.

Min känsla är att Hasse, sina brister till trots, tillför mer på detta forum än "rättshaveristen" felix (aka Roger_Wallenberg). Sedan om Hasse passar som moderator eller inte är en annan fråga.

Senast ändrad:
hm.. den här diskutionen går fram och tillbaks. nu vet vi iallafall att Hasse har dubbla profiler.

För att vi ska komma någon vart tycker jag att Johan ska ta lite ställning. Han får skriva vad han tänker göra. Om Hasse får ha kvar sin post som moderator eller inte.

Visst att det inte spelar så jätte stor roll. Men även han ska ha sitt straff lika väl som vi andra fått varningar/bann för små fjuttiga inlägg.

Visst tillför kanske Hasse en hel del saker på forumet, men det ger väl inte honom rätten att agera hur han vill. Sen hade väl inte jag brytt mig lika mycket om han hade använt den bara för att inte förknippas med en moderator, men nu har han ju gjort en hel del dumt genom den som är direkt regelbrytande.

Men nu är ju diskussionen snarare om han är en passande moderator, än om han tillför något.
Tips om nästa års skidor, och andra intressanta saker tror jag går att prestera utan moderatorplats.

Hasse har mitt fulla förtroende som moderator! Jag tycker att vi ska vara tacksamma att det finns personer som Hasse som lägger massor med tid på att hålla Freeride rent och snyggt!

Naturligtvis trampar en moderator då och då på ömma tår och gör säkert också en hel del felbedömningar ... men det är något man får acceptera.

That´s all kids!
MM

Asså Hasse hur gammal är du igentligen? Låter då fasen inte som mer en 15 din tönt?
Tänk på att du är moderator och ska föregå med gott exempel.
Och det är väl endå ditt egna fel att lägga ut din mors nummer i en annons? Eller?

H: Och Herr Felix har haft en del olika användare oxå om jag inte missminner mig. Detta kan säkert oxå johan bekräfta då han har stängt av dessa.

R: Ja Johan har ju stängt av dom? Då borde han ju stänga av dina också? OCh det är ju du som hjälper till att hålla reglerna, så då är det ju klart att det är en större grej när du bryter mot någon av dom?
Hur stort kalas blir det inte när en polis rånar en bank? Det är ju samma princip. Det är han som jobbar mot att det inte ska hända men gör det själv..

Sammtidigt tycker jag att Johan delar ut dessa varningar och avstängningar sen så kan vi lägga ner saken? Felix å Hasse behöver ju inte vara bästa vänner?

Vilka regler är det då vår moderator har brytigt?
* Vara trevlig och respektera andras åsikter.
* Varje person får maximalt ha en registrerad användare.
* Du måste ha fyllt 13 år.

Texter får inte innehålla:
* Personangrepp ( bara jag som tycker han går på Felix?)

Brott mot någon av ovanstående regler leder till att varningar delas ut eller till avstängning. Kommer Hasse ur det här utan någon varning eller någonting så är det riktigt knas!

Ca kl 01.30 på natten men sen var det det kl 1.50 på torsdag?! va blir det sen kl 3.45 på fredags? Hasse ja ska börja kalla dig krydarn hädanefter!

felix sa:
Herre min skapare, du har återvänt. Och det var mig ett jävla långt svar du fått till där!
Alla gör vi fel Hasse, även jag har säkert gjort en hel del dumt här men när man är moderator har man ögonen på sig extra hårt, det borde du veta. Att du sen gjorde din(a) andra profiler tidigare än reglerna skapades spelar väl inte så stor roll när man kollar till villket syfte du haft dom/den.

Men jag står ändå fast vid att alla ska behandlas lika, och att du skulle ha nå förmåner med reglerna för att du är moderator tycker jag inte. Snarare tvärt om! Att jag har för mycket fritid, tycker jag inte är tillräcklig anledning till att ha flera profiler, där du dessutom håller på som du gjort. Nej, hoppa av så är jag nöjd -och troligtvis ett drös till. Iallafall tills vidare, så kanske du kan komma igen som moderator senare i livet?

Okej Felix, Hasse har fått en varning nu... lägg ner.. väx upp.. och gå vidare...

Länge leve Hasse.

hasse gör halva forumet. alltid korrekta inlägg, han hjälper folk som behöver hjälp och han är oftast trevlig. det är väll klart som fan att han lackar på idioter men vem fan gör inte det... jag har själv åkt på varningar/banns för orsaker jag inte kan hålla med om är tillräckligt starka. istället för att hålla jiddra här kan ni lägga energin på att moderatorerna ska läsa mailen där man överklagar! eller åtminstone sätta sig i diskution med personen i fråga hurvida han förtjänar en ban eller inte.

rasmusericson sa:
Asså Hasse hur gammal är du igentligen? Låter då fasen inte som mer en 15 din tönt?
Och det är väl endå ditt egna fel att lägga ut din mors nummer i en annons? Eller?

H: Och Herr Felix har haft en del olika användare oxå om jag inte missminner mig. Detta kan säkert oxå johan bekräfta då han har stängt av dessa.

R: Ja Johan har ju stängt av dom? Då borde han ju stänga av dina också? OCh det är ju du som hjälper till att hålla reglerna, så då är det ju klart att det är en större grej när du bryter mot någon av dom?
Hur stort kalas blir det inte när en polis rånar en bank? Det är ju samma princip. Det är han som jobbar mot att det inte ska hända men gör det själv..

Sammtidigt tycker jag att Johan delar ut dessa varningar och avstängningar sen så kan vi lägga ner saken? Felix å Hasse behöver ju inte vara bästa vänner?

Brott mot någon av ovanstående regler leder till att varningar delas ut eller till avstängning. Kommer Hasse ur det här utan någon varning eller någonting så är det riktigt knas!
Kom igen nu...
Du skriver själv om personangrepp.. Vad betyder "Låter då fasen inte som mer en 15 din tönt?" då?
Om du nu vill moralisera gör det med ryggen fri...

Ja, det blir ett större hallå när en polis rånar en bank, men det är en moralisk och etisk fråga, straffsatsen är den samma. Så frågan är större moraliskt, inte vad det gäller diciplinära eller straffmässiga påföljder. Inte sant?

HeLium sa:
rasmusericson sa:

Kom igen nu...
Du skriver själv om personangrepp.. Vad betyder "Låter då fasen inte som mer en 15 din tönt?" då?
Om du nu vill moralisera gör det med ryggen fri...

Ja, det blir ett större hallå när en polis rånar en bank, men det är en moralisk och etisk fråga, straffsatsen är den samma. Så frågan är större moraliskt, inte vad det gäller diciplinära eller straffmässiga påföljder. Inte sant?

det skrev jag mest för att se om jag får nån varning för jag använde ordet tönt.

HeLium sa:
Då frågar jag dej. Tror du polisen får behålla sitt jobb efter det ? NEJ lika så tycker inte vi hasse ska få göra.

Det kanske är det som jag upplever som mest pinsamt här att jag som 19 åring måste sitta o förklara sånna här saker för en 29 åring.

Senast ändrad:
ErikAndersson sa:
Då frågar jag dej. Tror du polisen får behålla sitt jobb efter det ? NEJ lika så tycker inte vi hasse ska få göra.
Absurd jämförelse, det här handlar om moderering av ett Internetforum och inte brottsbekämpning. Tycker däremot att det är ett övertramp som heter duga att ringa hem till personer mitt i natten p g a något som har skrivits i forumet. Visst var det någon som nämnde rättshaverist?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp