Moderatorer med dubbelprofiler

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
mr_kiels sa:
ErikAndersson sa:
Då frågar jag dej. Tror du polisen får behålla sitt jobb efter det ? NEJ lika så tycker inte vi hasse ska få göra.
Absurd jämförelse, det här handlar om moderering av ett Internetforum och inte brottsbekämpning. Tycker däremot att det är ett övertramp som heter duga att ringa hem till personer mitt i natten p g a något som har skrivits i forumet. Visst var det någon som nämnde rättshaverist?
Absolut ingen absurd jämförelse då det är så att moderatorerna är poliser på den här sida(dock så finns det en heldel punkter som de skiljer sig på också). Jag kan lova det att vilket jobb du än har så kommer du få sparken eller liknande om du missköter det. Och hasse har missköt sitt jobb.

Okej, nu börjar det här bli larvigt!
Hasse har förklarat sig på ett bra sätt och det fel han begått är att ha en annan extremt oaktiv profil. Känns som om ni verkligen letar efter saker att hacka på Hasse för. Men om ni nu ska fortsätta så kan ni väll hålla er efter forumreglerna och inte kasta sten i glashus!

Ja det var ett jävla tjafs. Lägg ner nu.

Passar på att lägga in en eloge till ALLA moderatorer här inne som orkar hjälpa till med att moderera forumet och försöker hålla tramset till ett minimum. Det är nog mycket jobb, mycket påhopp av personer man stängt av och sällan något beröm för något man gjort bra.

FF sa:
Ja det var ett jävla tjafs. Lägg ner nu.
Du menar FRtjafs.se..... ;)

Om det nu för några användare är så otroligt jobbigt att Hasse (aka Felix) är moderator så kan man ju lämna sidan....? Skulle göra livet lättare för många tror jag, eller?!

PS. Var ju Melloblocco i helgen....

IMG_0094melloblocco-vi.jpg

Nja Monis, det är väl inte direkt allt. Hade det varit så hade jag väl inte ens dragit upp det...
Men tycker det känns lite fel, och har svårt att ta Hasses varningar på ett seriöst vis när han själv bryter mot allt som går med en annan profil.

Sen mr_kiels, gick inte nummret hem. Det var Hasses mobil, som jag visste var vaken men som nu hade kopplat om nummret till hans morsa om jag förstod han rätt. Inte direkt mitt fel... Tänkte bara höra hur han hade det, vars han skulle dra och surfa och fråga om Surfdude var han.

haha, diggar dina avslutningar chrtur...
Men det finns en ignonera funktion, tryck på den och jag försvinner! :-)

Senast redigerad av en moderator:
fasiken va alla börjar dampa här då.
hasse kanske har bannat några stycken men han är ju inte typ djävulen.

titti720 sa:
fasiken va alla börjar dampa här då.
hasse kanske har bannat några stycken men han är ju inte typ djävulen.
Nej, men han ska likaväl få sitt sraff som oss andra.
Han ska ju vara den som ser till så att alla sköter sig och gör han det inte själv så...

Hasse sa:
Så pga av det här med surfzone och en liknande presentation gjorde du en tråd om mig 2006?

H: Var innan jag blev moderator och då hoppade du på mig ganska grovt som Big Air i mail till mig.

Sen får du det till att låta som att du haft världens helvete pga av denna moderatorplats, och om du upplever det så illa kanske du ska knalla av frivilligt? Jag lovar att jag inte varit med på någon "grupp om 30 pers" vad jag kommer ihåg som försökt få dig att avgå, utan bara ansett att du inte är gjord för att vara moderator utan hellre Hasse som jobbar i skidbutik i Andermatt och gillar prylar samt att hänga på freeride.

H: Har aldrig påstått att du är med i det sammanhanget. Utan att du är en av de 30 som klankar ner på mig utan att veta vem som har gett varningarna. Och jag knallar inte av utan att johan tar bort mig och det har han inte gjort än. Det nöjet kommer du inte att få.

Det här med telefonsamtalet förstår jag inte heller, att det skulle vara det som fick bägaren att rinna över? Jag har ringt dig en gång i mitt liv, och det var när jag fick reda på allt det här. Jag ringde dig alltså EN gång, för att få en förklaring till denna härva och du påstår att det var det som fick bägaren att rinna över?

H:Ja det är väl att gå över gränsen till trakasserier då du väckte min familj då de skall upp och jobba kl 05,30. Vilken normal människa ringer till en främmande person kl 01,50 på torsdag natt? Och de har ingeting med vad jag gör på freeide att göra eller? Och ja jag skrev inläggen innan du ringde mig. Jag ändrade mitt inlägg alldels efter du skrev detta då jag kom på att det stod fel där.

Allvarligt talat är jag glad att du lever Hasse, trodde du gjort något dumt med dig själv och på din text verkar det ju inte som om det hade varit någon omöjlighet.

H: Skulle jag göra nåt dumt för denna här saken? Ja du känner inte mig märker jag.

En sak till jag inte hängde med på... Om jag gör en ny profil och leker runt med den, kanske startar lite trådar om dig osv så är det alltså bara den som ska bli bannad?

H:Det var det jag undrade med min fråga till dig. Du har ju haft en hel del "olika" användare samtidigt, som jag skrev här ovan. Skall du vara bannad på alla då eller? Alltså även felix användaren?

//H
Bråkar ni med varandra på telefon också?? detta börjar bli intressant.
Surt för dig Felix, Hasse lär väl ha övertaget då han är moderator, eller kanske inte så länge till?

ErikAndersson sa:
HeLium sa:
Ja, det blir ett större hallå när en polis rånar en bank, men det är en moralisk och etisk fråga, straffsatsen är den samma. Så frågan är större moraliskt, inte vad det gäller diciplinära eller straffmässiga påföljder. Inte sant?
Då frågar jag dej. Tror du polisen får behålla sitt jobb efter det ? NEJ lika så tycker inte vi hasse ska få göra.

Det kanske är det som jag upplever som mest pinsamt här att jag som 19 åring måste sitta o förklara sånna här saker för en 29 åring.
Euhm, jag fattar inte vad det är du har förklarat för mig som jag inte redan förstått. Kan du förklara en gång till. Snälla?

Senast ändrad:
asså kretsar era liv kring den här sida? lever ni för forumet?
om inte så måste de här typ vara det onödigaste jag någonsin sett palla ringa nån snubbe mitt i natten bara för att kolla om han har 2 profiler

ErikAndersson sa:
HeLium sa:
Ja, det blir ett större hallå när en polis rånar en bank, men det är en moralisk och etisk fråga, straffsatsen är den samma. Så frågan är större moraliskt, inte vad det gäller diciplinära eller straffmässiga påföljder. Inte sant?

Det kanske är det som jag upplever som mest pinsamt här att jag som 19 åring måste sitta o förklara sånna här saker för en 29 åring.
inte mer än rätt, tror inte nån ger sig förns Hasse/surfdude försvinner...

spaceduck sa:
om inte så måste de här typ vara det onödigaste jag någonsin sett palla ringa nån snubbe mitt i natten bara för att kolla om han har 2 profiler
Va sjutton:( ingen kan komma å säga till mej att de är FEL att ens liv ketsar kring freeride, hallå? va e de för fel me de?:O
fan.....
hehe

freedolle sa:
ErikAndersson sa:
HeLium sa:

inte mer än rätt, tror inte nån ger sig förns Hasse/surfdude försvinner...
Snälla du, lägg märke till att jag inte sagt något om Hasses vara eller inte vara... Jag sa ju bara att man skall skilja mellan straffrätt och moral...

Alla de här som försvarar Hasse,det kanske är Hasse bakom allesammansa
Efter vad Hasse har gjort förundras jag inte över något

jjosefsson sa:
mm sant du kan nog ha rätt de e han som ligger bakom alla profiler som försvarat honom

idiot

haha håller med om att diskussionen spårar ur.
de komiska är ju att moderatorerna ignorerar tråden.

tror den stora frågan är:
ska moderatorer behandlas annorlunda? eller är de rätt av dom att göra fel?

visst fan tillför hasse sjukt mycke på sidan, men att dela ut varningar för typ en dubbelpost i forumet som man råkat göra eller för att nån sitter å skriver fula saker på skoj till en polare å får bann.

Marer fick även 3 gula varningar och en RÖD utan att ens ha gjort nått alls.. haha
hasse trodde sig ha sett marer skriva nått och redigerat inlägget, vilket han fick en bann för.
när Marer sedan överklagade och skrev att han inte gjort nåtgot fick han en varning till.
så då skrev han nå mer å fick bann.. utan att ens ha gjort nått från början! HAHA

känns inte de lite omoget av en fullvuxen skidåkare å sitta å jävlas med tonåringar på de sättet? :S
/jäppänäjtår

Nu kommer jag in i denna gren, ut med Hasse och alla andra Moderatorerna ! Så blir jag Moderator och då kommer detta forum bli mkt grymt !

//Jonte

jeppenator sa:

visst fan tillför hasse sjukt mycke på sidan, men att dela ut varningar för typ en dubbelpost i forumet som man råkat göra eller för att nån sitter å skriver fula saker på skoj till en polare å får bann.

Marer fick även 3 gula varningar och en RÖD utan att ens ha gjort nått alls.. haha
hasse trodde sig ha sett marer skriva nått och redigerat inlägget, vilket han fick en bann för.
när Marer sedan överklagade och skrev att han inte gjort nåtgot fick han en varning till.
så då skrev han nå mer å fick bann.. utan att ens ha gjort nått från början! HAHA

känns inte de lite omoget av en fullvuxen skidåkare å sitta å jävlas med tonåringar på de sättet? :S
/jäppänäjtår
skojar du? sjukaste jag hört verkligen, kan ju fråga sig varför han gjorde det? antar att han hade en dålig dag eller något, han har ju alltid en anledning!

jeppenator sa:

/jäppänäjtår
Haha. Humor om marer incidenten :P Haha

Så här kul har jag inte haft på länge på Freeride hehe :D

Setermannen sa:
spaceduck sa:
jjosefsson sa:
mm sant du kan nog ha rätt de e han som ligger bakom alla profiler som försvarat honom

idiot
Är du Hasse? :O
Tänkte precis säga det, ser man en användare som spaceduck har man ju ingen aning om det är Hasse som kryper omkring nu för tiden...

hahaha shit, detta händer när folk har suttit vid freeride för länge.. världen håller på att gå under för att en moderator har en dubbelanvändare. skärpning nu barn.

För att dom som inte sitter så mycket på freeride och inte fått varningar kan ni ju få se en av mina.

Typ av varning: Gul varning

Anledning till varning:
-----------------------------------------------------
Det här inläget tillför inte tråden något.
Skriv något konstruktivt istället för att bumpa upp tråden hela tiden

Text som bedöms:
titti720 sa:
ahr första nu ja:DD:D:
andra ledtråden är F Ö R svår!
Hahahaha

För mer informatiom om vilka regler som gäller på Freeride besök:
länk

Detta mail går inte att svara på.

Ganska sjukt?? Som att få bann i OT-Tråden! Och Hasse måste väl ändå få straff för det han har gjort? är det någon som kan reglerna är det ju han.

spaceduck sa:
Om du hade hängt med lite så kanske du insett att det inte bara handlar om 2 profiler

J-rockner sa:
jeppenator sa:

/jäppänäjtår
Haha. Humor om marer incidenten :P Haha

Så här kul har jag inte haft på länge på Freeride hehe :D
hahaha ja den var indeed lite halv rolig.
jag hade desutom dragit fram ett tiotal hyperbevis i sann beck slutsekvens anda som rentvådde mig till fullo i hans gästbok. men han raderade det inlägget samt alla bevis som fanns kvar i tråden som jag hänvisat till.

edit: fritt fram att redigera min quote nu!

Senast ändrad:
han har ju förklarat sig. sluta lipa. låt johan ta hand om det

Den här tråden visar ju att det är en hel del användare här med ganska lite innanför pannbenet!

Nä, hårdare moderatorer gör inget. Det behövs rensas hårt i det här forumet!

Stängs Hasse av för "brottet" 2 användare så tycker jag alla andra som någonsin registerat mer än 1 användare, kanske pga. att man glömt lösenord m.m., ska stängas av. Då kommer ju FR få läggas ner för då finns det för få användare kvar!

WITMatrix sa:
Den här tråden visar ju att det är en hel del användare här med ganska lite innanför pannbenet!

Stängs Hasse av för "brottet" 2 användare så tycker jag alla andra som någonsin registerat mer än 1 användare, kanske pga. att man glömt lösenord m.m., ska stängas av. Då kommer ju FR få läggas ner för då finns det för få användare kvar!
Matrix, Matrix.. Hasse här på freeride är en MODERATOR som ska hålla rent på forumen osv, Som ska föregå men gott exempel och inte bryta mot reglerna. MEN, Våran kära Hasse har gjort det otagliga gånger nu................. WITMatrix aldrig skulle kunna sköta ett rättssystem för han tar inte hänsyn till omständiheterna!

// W

Senast ändrad:
WITMatrix sa:

Jag tycker i alla fall att allt ska vara hårdare som moderator. Finns regler till för att moderatorerna ska upprätthålla de så är det väl bra om de börjar med att följa de själv?

Sen tycker jag det är konstigt att inget händer, det där med marer lät ju övermänskligt roligt, men såklart skitfel. Sen tycker jag att det är konstigt att det inte ringer nån klocka när inga påhopp riktats mot de andra moderatorerna.... Såg till exempel en tråd som Ola Melin låst där en bra anledning gavs ( den va uppenbar iofs) och så, det uppskattas väl mer än att sitta med översittar attityd?

TheFibretech sa:
För att dom som inte sitter så mycket på freeride och inte fått varningar kan ni ju få se en av mina.

Anledning till varning:

Text som bedöms:
titti720 sa:
Hahahaha

länk

Ganska sjukt?? Som att få bann i OT-Tråden! Och Hasse måste väl ändå få straff för det han har gjort? är det någon som kan reglerna är det ju han.
jag gjorde så att nån fick en varning *stolt*

sluta tracka på hasse han är bara en liten stackars moderator innerst inne, jag tycker faktiskt synd om honom..

Senast ändrad:
Här kommer några exempel vad "Surfdude" (Hasse) skrev till Felix.

"Du har väl inte ens varit utanför din fjantiga kommun? Du måste väl fråga din mamma om du får vara uppe efter kl 23..."

"En haltande kille som dig som tror han kan åka skidor kan ju inte sketja.."

"Sen din blogg är ju lite töntig.. Mat blogg??? Hahahahahahahaha"

Tycker detta är väldigt omoget sagt av en sådan profil som Hasse. Tycker du ska stå ditt kast Hasse!...................

// W

Senast ändrad:
Av: Surfdude 2008-05-09 01:15 Svara
Ska du säga som skriver att du är 108 år... Hahahahahahaha

Vem jag är? En kille på 18 år som åker bräda. Lite park men mycket stora berg. Det är väl därför du inte har sett mig.. Du är ju en fjant som tror du är en freeradjer.... Mister freeride.se är väl den där jeppenator? Han är en bra kille och ingen tönt som dig iaf...

Sen vad jag bor i Luleå/Tokyo/Väska? Du har väl inte ens varit utanför din fjantiga kommun? Du måste väl fråga din mamma om du får vara uppe efter kl 23...

Sen din blogg är ju lite töntig.. Mat blogg??? Hahahahahahahaha

Var bara tvungen att kolla Felix gästbok haha, både lågvatten märke och humor på samma gång haha.

titti720 sa:
TheFibretech sa:

Anledning till varning:

Text som bedöms:
titti720 sa:
Hahahaha

länk

jag gjorde så att nån fick en varning *stolt*

sluta tracka på hasse han är bara en liten stackars moderator innerst inne, jag tycker faktiskt synd om honom..
Inte jag!! Han ska stå för vad han gjort. Han sabbade freeride för mig i 2 veckor bara för du titti tyckte ledtråden var för svår!!!!
(inget illa menat mot titti)

Wakedude sa:

"Du har väl inte ens varit utanför din fjantiga kommun? Du måste väl fråga din mamma om du får vara uppe efter kl 23..."

Tycker detta är väldigt omoget sagt av en sådan profil som Hasse. Tycker du ska stå ditt kast Hasse!...................

// W
Hm.. Tror att du är Hasses tredje profil. Du andvänder samma signatur som Hasse fast ett W istället för ett H, tror att detta kan vara någon ledtråd. Banna honom.
Ungefär så jobbar du felix. haha, inte för jag har något imot det då hasse ska fast.

TheFibretech sa:
Wakedude sa:

// W
Hm.. Tror att du är Hasses tredje profil. Du andvänder samma signatur som Hasse fast ett W istället för ett H, tror att detta kan vara någon ledtråd. Banna honom.
Ungefär så jobbar du felix. haha, inte för jag har något imot det då hasse ska fast.
Men heregud, Jag är inte Hasse, Jag tror nog hasse är hyfsat smart, tror inte han gör någon ny användare på ett tag. Jag får väll skriva min åsikt i det hela? Plus, att det finns nog flera som signerar så som jag gör.

//W

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp