Moderatorer med dubbelprofiler

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
TheFibretech sa:
Wakedude sa:
Här kommer några exempel vad "Surfdude" (Hasse) skrev till Felix.

"Du har väl inte ens varit utanför din fjantiga kommun? Du måste väl fråga din mamma om du får vara uppe efter kl 23..."

"En haltande kille som dig som tror han kan åka skidor kan ju inte sketja.."

"Sen din blogg är ju lite töntig.. Mat blogg??? Hahahahahahahaha"

Tycker detta är väldigt omoget sagt av en sådan profil som Hasse. Tycker du ska stå ditt kast Hasse!...................

// W
Hm.. Tror att du är Hasses tredje profil. Du andvänder samma signatur som Hasse fast ett W istället för ett H, tror att detta kan vara någon ledtråd. Banna honom.
Ungefär så jobbar du felix. haha, inte för jag har något imot det då hasse ska fast.
Haha det hade vart grädden på moset

Setermannen sa:
TheFibretech sa:
Wakedude sa:
Här kommer några exempel vad "Surfdude" (Hasse) skrev till Felix.

"Du har väl inte ens varit utanför din fjantiga kommun? Du måste väl fråga din mamma om du får vara uppe efter kl 23..."

"En haltande kille som dig som tror han kan åka skidor kan ju inte sketja.."

"Sen din blogg är ju lite töntig.. Mat blogg??? Hahahahahahahaha"

Tycker detta är väldigt omoget sagt av en sådan profil som Hasse. Tycker du ska stå ditt kast Hasse!...................

// W
Hm.. Tror att du är Hasses tredje profil. Du andvänder samma signatur som Hasse fast ett W istället för ett H, tror att detta kan vara någon ledtråd. Banna honom.
Ungefär så jobbar du felix. haha, inte för jag har något imot det då hasse ska fast.
Ja det hade det! Men som sagt var, jag är INTE Hasse..............

//W

MEN VAFAN LÄGG NER FELIX!... Vem äre som är barnslig? du eller Hasse? Orka tjafsa om "men han har ju gjort det" jävla barnunge!

WTX sa:
MEN VAFAN LÄGG NER FELIX!... Vem äre som är barnslig? du eller Hasse? Orka tjafsa om "men han har ju gjort det" jävla barnunge!
håller med kan inte typ hasse bara låsa den här tråden och banna felix ett tag så de blir lungt och skönt ett tag:)

(jag e inte helt seriös men för fan lägg ner nu)

marer sa:
J-rockner sa:
jeppenator sa:
haha håller med om att diskussionen spårar ur.
de komiska är ju att moderatorerna ignorerar tråden.

tror den stora frågan är:
ska moderatorer behandlas annorlunda? eller är de rätt av dom att göra fel?

visst fan tillför hasse sjukt mycke på sidan, men att dela ut varningar för typ en dubbelpost i forumet som man råkat göra eller för att nån sitter å skriver fula saker på skoj till en polare å får bann.

Marer fick även 3 gula varningar och en RÖD utan att ens ha gjort nått alls.. haha
hasse trodde sig ha sett marer skriva nått och redigerat inlägget, vilket han fick en bann för.
när Marer sedan överklagade och skrev att han inte gjort nåtgot fick han en varning till.
så då skrev han nå mer å fick bann.. utan att ens ha gjort nått från början! HAHA

känns inte de lite omoget av en fullvuxen skidåkare å sitta å jävlas med tonåringar på de sättet? :S
/jäppänäjtår
Haha. Humor om marer incidenten :P Haha

Så här kul har jag inte haft på länge på Freeride hehe :D
hahaha ja den var indeed lite halv rolig.
jag hade desutom dragit fram ett tiotal hyperbevis i sann beck slutsekvens anda som rentvådde mig till fullo i hans gästbok. men han raderade det inlägget samt alla bevis som fanns kvar i tråden som jag hänvisat till.

edit: fritt fram att redigera min quote nu!
lång quote nu, förlåt för det.

Men kan även tillägga att det var jag som var geniet bakom marer incidenten.
Marer skrev något och redigerade sen snabbt, August utnyttjar situationen och skriver till hasse samt i forum inlägget att marer skrev att jag var gay typ. för han hade citerat mig.
Hasse köper hela historien. Marer hittar bevis om tider och allting. Skickar till hasse. Marer får varningen med texten "varnings-överklagelser ska inte skickas till min gästbok". Marer blir inte hänvisad till något ställe man kan överklaga på och frågar hasse något om det och får en varning.

Men since jag är 15 nu så försvinner ju mina prickar i registret. he-he.

//proffesor snape

spaceduck sa:
WTX sa:
håller med kan inte typ hasse bara låsa den här tråden och banna felix ett tag så de blir lungt och skönt ett tag:)

(jag e inte helt seriös men för fan lägg ner nu)
Nu får du väll lugna ner dig Anka! Felix gör allt för att rättvisa ska skippas här på freeride, kom inte hit och gnäll......

//W

Wakedude sa:
WITMatrix sa:
Den här tråden visar ju att det är en hel del användare här med ganska lite innanför pannbenet!

Nä, hårdare moderatorer gör inget. Det behövs rensas hårt i det här forumet!

Stängs Hasse av för "brottet" 2 användare så tycker jag alla andra som någonsin registerat mer än 1 användare, kanske pga. att man glömt lösenord m.m., ska stängas av. Då kommer ju FR få läggas ner för då finns det för få användare kvar!
Matrix, Matrix.. Hasse här på freeride är en MODERATOR som ska hålla rent på forumen osv, Som ska föregå men gott exempel och inte bryta mot reglerna. MEN, Våran kära Hasse har gjort det otagliga gånger nu................. WITMatrix aldrig skulle kunna sköta ett rättssystem för han tar inte hänsyn till omständiheterna!

// W
Ja, men om man uppfattar min ironin i mitt sista uttalande, att allt tjat bara är fjantigt så märker man att jag inte är ute efter att styra ett rättsystem gällande en hemsida!

Visst, det finns säkert varningar som delats ut som kanske kan va tveksamma. Men det oundvikligt. Sen kommer ju alltid folk tycka det är orättvist 'att just jag' får en varning.
Det verkar ju också som om det är samma personer som går igen när det gäller varningar och avstängningar...många bäckar små...en förtelse där, en annan där och en 3:e nån annan stans, till sist hamnar man under radarn. Och de får nog inte bara varningar av Hasse...

Men visst, vi är ense om det där gällande att moderatorn ska följa reglerna. Men det gäller ju även användare i övrigt också och de följs jävligt dåligt av många...

EDIT: lite kul att se att en användare som blev registrerad idag har följt med så mkt tidigare att du vet att, "Våran kära Hasse har gjort det otagliga gånger nu"...fast du baserar kanske allt på fakta från den här tråden!?

Senast ändrad:
Du går inte upp till chefen på jobbet och ber honom säga upp sig för att han har gjort något som inte varit ok för en annan medarbetare. Chefen är chef och har därför rätt att "bryta" vissa regler för att göra det rätta. Det är min åsikt, och därför tycker jag en moderator ska ha lite större makt än en vanlig användare. Att Hassa har valt att bryta mot reglerna ska inte få honom avsatt utan snarare bara balasta hans eget samvete. Samtidigt tappar han förtroende, men det ska inte räcka för att få honom avsatt.

Du går inte upp till chefen på jobbet och ber honom säga upp sig för att han har gjort något som inte varit ok för en annan medarbetare. Chefen är chef och har därför rätt att "bryta" vissa regler för att göra det rätta. Det är min åsikt, och därför tycker jag en moderator ska ha lite större makt än en vanlig användare. Att Hassa har valt att bryta mot reglerna ska inte få honom avsatt utan snarare bara balasta hans eget samvete. Samtidigt tappar han förtroende, men det ska inte räcka för att få honom avsatt.

karln sa:
Det är Johan som är chef.

Setermannen sa:
karln sa:
Det är Johan som är chef.
då e han väl vice vd då

Fan lägner nu! (spårat ur)
Lått hasse leva sitt lilla dubbelliv!!!

DU BORDE ALLT SKÄMMAS...

Senast ändrad:
Wakedude sa:
Setermannen sa:
TheFibretech sa:
Ja det hade det! Men som sagt var, jag är INTE Hasse..............

//W
Förhoppningsvis så är du inte det. För övrigt så tror jag att Hasse har lärt sig sin läxa nu och kommer att skärpa sig i framtiden.

//ST

Okej. Nu har jag tagit mig tid att läsa igenom Hasses inlägg.

Och han har ju erkänt att han har haft 2 profiler. Om ni letar runt lite bland sidorna och hittar ett av Hasses långa inlägg kommer ni nog ändra er.

WITMatrix sa:
Den här tråden visar ju att det är en hel del användare här med ganska lite innanför pannbenet!

Nä, hårdare moderatorer gör inget. Det behövs rensas hårt i det här forumet!

Stängs Hasse av för "brottet" 2 användare så tycker jag alla andra som någonsin registerat mer än 1 användare, kanske pga. att man glömt lösenord m.m., ska stängas av. Då kommer ju FR få läggas ner för då finns det för få användare kvar!
men för fan som många andra har sagt så är det inte endast för att han har TVÅ användare han skall bli avstängd utan också för sättet han betätt sig och använt dem på!!!

Senast ändrad:
Det här spårar ju ur...

1. Freeride är en j*vla cirkus sen 2-3 år. Finns det något annat forum där det är såhär? Alla bara gnäller och snackar skit och det är max 10 vettiga trådar på en vecka.

2. Hasse har inte gjort något fel i min mening, skulle behövas minst 10 st till för att hålla ordning på freeride cirkusbarnen (de flesta som skrvier dynga är faktiskt under 18, statistisk sett).

3. LÄS VAD ANDRA SKRIVIT I TRÅDEN INNAN NI SVARAR ! ! ! !

Gah...

Som en veteran i dessa sammanhang vill jag bara påpeka att fallet är av yppersta världsklass.

BRA med farbror Hasse som håller ordning på alla småungar som hänger här.. Lunarstorm är helt klart seriös jämfört med denna sida nuförtiden.. Vintern är slut, och man behöver inte kolla forum fulla med småungars attitydproblem igen före september när snölängtan kommit tillbaka och allt detta är glömt..:P Uppfostra nu kidsen hårt och ordentligt Hasse!! De flesta här har ändå fått allt de pekat på i hela sitt liv, bra att de möter lite motstånd ibland!

hepp.. //Jonathan

Som trådskapare måste jag själv säga att det börjar spåra ur nu.
Åsikterna är delade men alla kommer nog fram till att Hasses agerande varit dåligt.

Som någon sa, även om han blir kvar som moderator är ju detta något som absolut drabbar hans egna samvete eller förtroende för väldigt många av oss.

Johan är och åker skidor i snöstormen som råder uppe i gränsen, det kan vi unna honom.
Han kollar upp det här när han kommer tillbaka, och tills dess är detta på hans skrivbord.

Pajkastning på varandra i tråden tycker jag nästan vi kan skippa, man får acceptera att alla har olika åsikter och kan inte heller skylla allting på för mycket fritid.

Jag måste iallafall säga att jag haft jävligt roligt, och det har varit kul att få diskutera det här med alla och höra eran syn på saken!

"//F"

Josef_Winter sa:
JOOOOHHAAAAAANNNNNNN??!!?? vi vill ha en kommentar till det hela!!!
han är i gränsen på NM så ta det lite lugnt

doh.......................................................

Senast ändrad:
Ok. 5 sidor inlägg lästa...

De senaste två sidorna (efter Hasses svar) har inte tillfört så mycket. Vad sägs om att vi avslutar det här nu och går vidare med våra Internet-liv (och vanliga liv)?

Jag skulle kunna göra mig mäkta impopulär genom att låsa den här tråden rakt av (den här tråden är inte helt städad) men jag antar att det som vanligt finns många som hävdar motsatsen och vill bevara tråden olåst.

Klarar vi av att hålla nivån? Jag sätter bevakning på den här nu...

Dr_Snow sa:

De senaste två sidorna (efter Hasses svar) har inte tillfört så mycket. Vad sägs om att vi avslutar det här nu och går vidare med våra Internet-liv (och vanliga liv)?

Jag skulle kunna göra mig mäkta impopulär genom att låsa den här tråden rakt av (den här tråden är inte helt städad) men jag antar att det som vanligt finns många som hävdar motsatsen och vill bevara tråden olåst.

Hur länge har du varit Moderator?? visste inte att du var det, ny elr?
Såg precis att du låst tråden. Hur kan skidåkning vara så gangstah! lite dålig stil där.

Synn att inte alla som brutit mot reglerna på freeride kan kalla det ett misstag och sedan bli förlåten.

TheFibretech sa:
akel-spektakel sa:
han har ju förklarat sig. sluta lipa. låt johan ta hand om det
Han vägrar ju agera!!
Han kan inte missat tråden. Men antagligen vet dom om att hasse kör med dubba profiler men vill inte säga något.
och låt ändå han ta hand om det. du kan inte göra nått. det hjälper inte att ni håller på och gnälla

TheFibretech sa:
Dr_Snow sa:

Såg precis att du låst tråden. Hur kan skidåkning vara så gangstah! lite dålig stil där.
1,Han har varit moderator länge...

2. Vet inget om tråden, men antagligen för den spårade ur eller för att det finns sjukt många likandana trådor om skidåkning och gansta...

OlofM sa:
TheFibretech sa:
Dr_Snow sa:

2. Vet inget om tråden, men antagligen för den spårade ur eller för att det finns sjukt många likandana trådor om skidåkning och gansta...
Okej, då tar jag tillbaks det jag sagt.

karlek2.jpg

Senast ändrad:
En liten fråga bara. Hur kommer det sig att direkt någon blivit varnad så tror dom att det är hasse och börjar klaga på honom. Vad jag vet så ser man väl inte vem som gett varningen?

Snygg bild, indeed! :-)

För att svara på Deespin, det brukar märkas rätt bra när det är han.
Jag brukar t,ex få fr-mail innan av honom där det står att han tänker skicka varningar på mig.

Deespin sa:
En liten fråga bara. Hur kommer det sig att direkt någon blivit varnad så tror dom att det är hasse och börjar klaga på honom. Vad jag vet så ser man väl inte vem som gett varningen?
på en av mina står det att det är från johan och på min andra står det inte..;)

TheFibretech sa:
OlofM sa:
TheFibretech sa:

Okej, då tar jag tillbaks det jag sagt.
pinsamt att klaga på Dr.Snow och sedan be om ursäkt för det...bara för andra säger motsatsen......tänk lite innan du klagar( Fiber-Limpan)

angående hasse ,.....vem bryr sig om han har 2 användare!!!

den enda roliga i denna tråd är felix sjuka undersökning i fallet :P haha

sånt här får en att vilja lämna freeride, jag tar steget! hej då

hm.. dom nämnde inte motsatsen till vad jag klagat på, dom sa bara att han hade vart moderator länge... så antagligen är det du som inte tänker dig för aleeex

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp